נחתם הסכם שת"פ בין רשות תעלת סואץ לנמל וירג'יניה בארה"ב

תקופת ההסכם החדש היא לשלוש השנים הבאות והוא כולל שיתוף פעולה בתחום חילופי מידע ומתן הקלות


00:00 ,23.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

תקופת ההסכם החדש היא לשלוש השנים הבאות והוא כולל שיתוף פעולה בתחום חילופי מידע ומתן הקלות
 
רשות תעלת סואץ חתמה על הסכם עם נמל וירג'יניה בארה"ב להוספת פרוטוקול נוסף להארכת הסכם שיתוף הפעולה בין הצדדים. ההסכם מתייחס להגדלת מספר אוניות המכולה המגיעות מנמלי מזרח אסיה, דרום אסיה, מזרח אסיה והמזרח הרחוק והעוברות דרך תעלת סואץ בדרכן לחוף המזרחי של ארצות הברית.
 
הצדדים חתמו על הסכם שיתוף פעולה בחודש יוני 2006 אשר הסתיים ביוני 2007. הגנרל ימיה אחמד פאדל, ראש רשות תעלת סואץ, מסר כי תקופת ההסכם החדש היא לשלוש השנים הבאות והוא כולל שיתוף פעולה בתחום חילופי מידע ומתן הקלות והדגיש כי בשנה הראשונה להסכם נרשם גידול ניכר במספר אוניות המכולה שהגיעו מנמלי מזרח אסיה לנמל וירג'יניה דרך תעלת סואץ.
 
פאדל הבהיר כי תעלת סואץ מסוגלת לקלוט בנתיבה אוניות מכולה אשר יוצרו לפני 50 שנה הנושאות 18 אלף מכולות. ג'רי ברידג'ס, חבר מועצת המנהלים של רשות נמל וירג'יניה, סירב לאחר חתימת הפרוטוקול להעריך את הגידול במספר האוניות שיעברו בתעלת סואץ ממזרח אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב בעקבות ההסכם, אולם הוסיף שתנועת אוניות המכולה המגיעות לנמל וירג'יניה ממדינות מזרח אסיה והמזרח הרחוק בשלב הראשון של ההסכם רשמה צמיחה של 60%, והדגיש כי נמלי החוף המערבי של ארה"ב סובלים מעומס רב, דבר שהביא מספר בלתי מבוטל של אוניות המגיעות ממזרח אסיה לפנות לנמלי החוף המזרחי.
 
יצוין כי רשות תעלת סואץ חתומה גם על הסכמים דומים לשיתוך פעולה עם נמלי ניו יורק ובולטימור בחוף המזרחי של ארה"ב לאותה מטרה. רשות תעלת סואץ חתמה בחודש פברואר 2007 על מזכרי הבנה עם רשות הנמלים של החוף המערבי בארה"ב, במטרה לקבל נתח מתנועת הסחר הגוברת מאסיה לנמלים אלה.