נחתם הסכם לביטוח ימי עבור הסחורות הסוריות

חשיבותו של ההסכם בכך שהוא צפוי לתרום לצמיחת חילופי הסחר ולהגביר את תנועת הסחורות. בנוסף, החשיבות נובעת גם מכך שהביטוח מספק הגנה למובילים ולחברות שילוח, כולל כיסוי כספי הנובע מנזק או אובדן סחורה או מכל סיכון


12:46 ,10.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל רשות הפיקוח על הביטוח בסוריה, ראפד מוחמד, הודיע השבוע על חתימת הסכם על ידי חברות הביטוח הסוריות עבור ביטוח משנה להובלת סחורות (ביטוח ימי). ההסכם נחתם בהשתתפות ״החברה הלאומית לביטוח המשנה״ והיא גם תיקח על עצמה את משימת ניהול החשבונות הקשורים להסכם, וזאת בפיקוח הוועדה הטכנית שהוקמה ע״י הרשות ונציגי החברות.

 

לפי מוחמד, חשיבותו של הסכם זה בכך שהוא צפוי לתרום לצמיחת חילופי הסחר ולהגביר את תנועת הסחורות. בנוסף, החשיבות נובעת גם מכך שהביטוח מספק הגנה למובילים ולחברות שילוח, כולל כיסוי כספי הנובע מנזק או אובדן סחורה או מכל סיכון. מוחמד הסביר שחידוש האופציה לביטוח הימי יעודד גופים ואנשי עסקים בסוריה להשקיע את כספם בתחום סחר החוץ.

 

בדצמבר 2021, נמל לאד'קיה, נמל הים הראשי של סוריה הופצץ על ידי ישראל, דבר שגרם לנזק כבד לבעלי הסחורות, כך לפי התקשורת בסוריה. בעקבות ההפצצה, מסר ראש ועדת המכס בלשכת המסחר של דמשק, עימאד קבאני, כי 85% מהסחורות שנכנסות לנמל לאד'קיה הם חומרי גלם המיועדים לתעשייה בנוסף למזון. קבאני תיאר את הנזק שנגרם בתקיפה האחרונה כ"משמעותי".