מתחם לוגיסטי חדש בנמל ג׳דה הסעודי

הפרויקט שנחתם מול חברת הספנות הצרפתית CMA CGM משתרע על שטח של למעלה מ-130,000 מ״ר בשלב הראשוני וההשקעה בו נאמדת בכ-130 מיליון דולר


12:22 ,29.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול חתמה ״הרשות הכללית של הנמלים״ (מאוואני) הסעודית על הסכם עם חברת CMA CGM להקמת מתחם לוגיסטי משולב ב״נמל האסלאמי של ג׳דה״. הפרויקט משתרע על שטח של למעלה מ-130,000 מ״ר בשלב הראשוני וההשקעה בו נאמדת בכ-487 מיליון ריאל (כ-130 מיליון דולר). לפי מוואני, הפרויקט הזה ימריץ את תעשיית הלוגיסטיקה והתחבורה הימית בממלכה ולביסוס מעמדה של הממלכה כמרכז לוגיסטי עולמי המקשר בין שלוש היבשות.

 

לאחר חתימת ההסכם עם המנהל האזורי של קבוצת CMA CGM במזרח התיכון ובמפרץ, אמר נשיא ״מאוואני״, עומר בן טלאל חרירי, כי המתחם הלוגיסטי החדש תומך בפיתוח של מערכת תחבורה ימית בת קיימא וזאת בהתאם לחזון 2030 של הממלכה. במסגרת ההסכם ל-20 שנה, CMA CGM תספק לסעודים מערכת לוגיסטית שתנצל את הרשת העומדת לרשותה עם פתרונות CCIS פנימיים, ושירותי לוגיסטיקה של CEVA. הפלטפורמה הלוגיסטית החדשה תספק גם פתרונות משולבים, שירותים ומערכות אקולוגיות, לרבות מרכז יצוא, שירותי אחסון ומיון, מחסנים חכמים, שירותי אחסנה בקירור וכן שירותי הובלה מולטי-מודאלית כדי לתת מענה לצרכי הלקוחות.

 

המנהל האזורי של CMA CGM  הצהיר לאחר החתימה כי הפרויקט מייצג את הפלטפורמה הלוגיסטית המשולבת הראשונה של החברה באזור. היא צפויה להקל על צמיחת רשת ההובלה והלוגיסטיקה העולמית ותרחיב את האיכות והיעילות של השירותים הניתנים ללקוחות מקומיים ובינלאומיים ברחבי הממלכה.