משלחת פלסטינית בעקבה: מבקשים להחליף את אשדוד בעקבה

משלחת פלסטינית הכוללת 30 משלחים, סוחרים, יצואנים, יבואנים ופקידים בכירים נפגשה עם ראשי נמל עקבה וקיבלה הבטחה להנחות של עד 40% בתעריפים


00:00 ,29.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת פלסטינית הכוללת 30 משלחים, סוחרים, יצואנים, יבואנים ופקידים בכירים נפגשה עם ראשי נמל עקבה וקיבלה הבטחה להנחות של עד 40% בתעריפים
 
משלחת פלסטינית הכוללת 30 משלחים, סוחרים, יצואנים, יבואנים ופקידים בכירים במשרדי הכלכלה והאוצר קיימה ביקור עבודה באזור הכלכלי המיוחד של עקבה בדרום ירדן.
 
חברי המשלחת הפלסטינית קיבלו סקירות מד"ר בלאל אלבשיר, סגן נשיא הרשות לניהול האזור הכלכלי המיוחד בעקבה, ומהמהנדס עימאד פאח'ורי, מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח עקבה, על מטרות האזור הכלכלי המיוחד, דרכי פעולתו, היקפי ההשקעות והסיוע הניתן למשקיעים במקום.
 
התקשורת הירדנית מדווחת כי חברי המשלחת הפלסטינית הביעו תקווה כי נמל עקבה יחליף את נמל אשדוד הישראלי כבסיס ליבוא ויצוא סחורות לפלסטינים, דבר אשר יפטור אותם מסבך הביורוקרטיה הישראלית ותוספת העלות הכלכלית שהיא גורמת להוצאות ההובלה.
 
מנכ"ל החברה לפיתוח עקבה עימאד פאח'ורי הודיע כי יבואן פלסטיני אשר ייבא במעבר דרך מסוף המכולות בנמל עקבה יזכה להנחה אשר תגיע עד 40% עם אפשרות להגדיל את היקף ההנחה בתיאום עם הגורמים המוסמכים וזאת לתמיכה בכלכלה הפלסטינית וחיזוק קשרי הסחר בין שני הצדדים.
 
חברי המשלחת הפלסטינית הדגישו כי נמל עקבה יכול להוות את השער של פלסטינים למדינות ערב. ראש מרכז הסחר הפלסטיני "פאלטרייד" מאהר חמדאן העריך כי קביעתה של עקבה כבסיס למעבר סחורות פלסטיניות יאפשר לחסוך בעלויות ובזמן לאור הפיתוח הרב שהושג בעיר בתחום הלוגיסטיקה והגדיר את ירדן "הריאה באמצעותה נושמת הכלכלה הפלסטינית".
 
חבר מרכז הסחר הפלסטיני טארק סקפ אלחיט קרא לעריכת מפגשים משולשים בין נציגים מישראל, ירדן והפלסטינים לבחון שורה של מגבלות וקשיים אותם מערימה ישראל בפני פיתוח הכלכלה הפלסטינית בכלל זה מעבר הסחורות דרך גשר אלנבי.