משבר בין מצרים וסעודיה בשל העכבר שהתגלה במטוס

חברת התעופה של ערב הסעודית דורשת פיצוי של חצי מיליון דולר מהחברה המנהלת את שדה התעופה של קהיר בשל עיכוב של 24 שעות של המטוס עליו התגלה עכבר


00:00 ,21.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה של ערב הסעודית דורשת פיצוי של חצי מיליון דולר מהחברה המנהלת את שדה התעופה של קהיר בשל עיכוב של 24 שעות של המטוס עליו התגלה עכבר
 
העכבר שהתרוצץ במטוס חברת התעופה של ערב הסעודית לפני המראתו משדה התעופה של קהיר בסוף השבוע מאיים לפגוע ביחסים בין שתי המדינות. חברת התעופה של ערב הסעודית מאשימה את רשות שדות התעופה המצרית כי העכבר נכנס למטוס בעת שהותו בשדה התעופה של קהיר ועל כן דורשת מהמצרים פיצוי על הנזקים שנגרמו לה עקב השבתת המטוס המוערכים בחצי מיליון דולר לערך.
 
בתגובה מסר הגנרל עבדאלפתאח בדראן, סגן נשיא החברה המנהלת את נמל התעופה הבינלאומי של קהיר, כי "העכבר הזה אינו מצרי!" והוסיף בנחרצות: "קשה ואף בלתי אפשרי שעכבר יצליח לעלות או להסתנן למטוס כלשהו החונה לצד גשר ההעמסה בשדה התעופה, משום שמדובר באזור המיועד לנוסעים".
 
הגנרל המצרי מכחיש כל אחריות של מצרים לנזקים שנגרמו לחברה הסעודית. התקשורת המצרית, העוסקת בנושא בהרחבה, הביאה תנא דמסייע את ד"ר סאמי אלבסאטי, ראש האגודה המצרית לביולוגיה, הקובע כי אין מנוס לבחון את מוצאו ומינו של העכבר על מנת לקבוע את מקור הגעתו למטוס ומכאן גם את הצד האחראי על הנזקים. "ידוע שבמצרים יש שני סוגים של עכברים: הראשון עכבר קטן חסר שיער החי באזורים מיושבים וניזון משאריות מזון, ואילו השני הוא עכבר המדבר בעל שיער רב החי בחוות, שדות וניזון מתוצרת חקלאית ומתרחק ככל האפשר מאזורים מיושבים".
 
ד"ר אלבסאטי מדגיש כי ייתכן שהעכבר הוא ממוצא סעודי, או שעלה למטוס בכל מדינה אחרת ובילה על סיפון המטוס עד 15 יום מבלי שהתגלה. נזכיר כי המהומה החלה לאחר שחברת התעופה המלכותית של ערב הסעודית נאלצה לקרקע אחד ממטוסיה מדגם בואינג 747 בשדה התעופה של קהיר בטיסה מס' 302 אשר הייתה אמורה להמריא לג'דה עם 368 נוסעים. העיכוב נמשך יותר מ-24 שעות וזאת על מנת לתפוס עכבר אשר נצפה במטוס וגרם לבהלה בקרב הנוסעים ממש לפני ההמראה המיועדת.