מרוקו: תחילת יישום החוק להפרטת נמלי הים

חוק הרפורמה בנמלי הים במרוקו ייכנס לתוקף ב-5 בדצמבר. מטרת החוק החדש היא לפתוח את שירותי הנמלים לתחרות של חברות בשוק הפרטי


00:00 ,15.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חוק הרפורמה בנמלי הים במרוקו ייכנס לתוקף ב-5 בדצמבר. מטרת החוק החדש היא לפתוח את שירותי הנמלים לתחרות של חברות בשוק הפרטי
 
מרוקו צפויה להתחיל בישום התוכנית להפרטת נמלי הים בראשית חודש דצמבר הקרוב. כך מסר שר התובלה של מרוקו, כרים גלאב, בכנס עם אנשי תובלה ימית בעיר קזבלנקה לקראת כניסתו לתוקף של החוק לרפורמה בנמלי הים במרוקו ב-5 בדצמבר. שר התובלה של מרוקו הבהיר כי מטרת החוק החדש לפתוח את שירותי הנמלים לתחרות של חברות בשוק הפרטי.
 
כזכור, הפרלמנט של מרוקו אישר פה אחד בחודש פברואר 2006 את החוק החדש להפרטת הנמלים, לאחר הפקת לקחים מיישום החוק להפרטת התקשורת במרוקו. על פי החוק החדש, יבוטל המונופול הממשלתי על שירותי הנמל ויוקמו שתי רשויות חדשות: "הרשות הלאומית לנמלים" שתקבל את האחריות על תפעול הנמלים, פיקוח ושמירה על התחרות, ו"החברה לשימוש בנמלי של מרוקו", שתטפל בצד המסחרי.

החוק החדש להפרטת נמלי הים קובע כי כל שירותי הנמלים יאוחדו בכלל זה שירותי הטעינה והפריקה. שר התובלה של מרוקו הסביר כי על פי התוכנית ייושם החוק החדש בהדרגה וכי הנמל הראשון בו תיושם התוכנית יהיה נמל קזבלנקה, בשל גודלו וחשיבותו ולאחר מכן יימשך היישום בנמלים השונים במרוקו.