מרוקו: פרוייקט להפרטת הנמלים
שר התכנון של מרוקו, כרים ע'לאב, הודיע כי הוחל בביצוע תוכנית רפורמות במגזר הנמלים בממלכה, בכלל זה תהליך של בניה מחדש במטרה להגביר את יכולת התחרות של נמלי מרוקו. הפרלמנט ברבאט, בירת מרוקו, ידון בקרוב בהצעת החוק שאושרה בממשלה
00:00 ,02.12.2004
שר התכנון של מרוקו, כרים ע'לאב, הודיע כי הוחל בביצוע תוכנית רפורמות במגזר הנמלים בממלכה, בכלל זה תהליך של בניה מחדש במטרה להגביר את יכולת התחרות של נמלי מרוקו. הפרלמנט ברבאט, בירת מרוקו, ידון בקרוב בהצעת החוק שאושרה בממשלה והוחל במשא ומתן עם נציגי המגזר הפרטי והציבורי לביצוע הרפורמות.
אחת המטרות היא לפתח א ת נמל טנג'ה בצפון הממלכה ממזרח למצרי גיברלטר, להתאימו לדרישות הבינלאומיות ולהעניק את זיכיון הניהול לחברות זרות.
חברת ההקמה של נמל טנג'ה- המזה"ת, הודיעה כי קבוצה בינלאומית שהקימה חברת "מארסק" העולמית, בשיתוף חברת "אקווה הולדינגז" ממרוקו, קיבלה את הזיכיון לניהול הרציף הראשון בנמל. לפי ההסכם שולטת "מארסק" בתשעים אחוזים מהחברה המשותפת והחברה ממרוקו בעשרת האחוזים הנותרים. החברה המשותפת התחייבה להשקיע סך של 154 מליון יורו לפיתוח הרציף החדש שיושמש בשנת 2010, מתוכם 45 מליון יורו להקמת מבנים ומחסנים על שטח של 400 קמ"ר, 94 מליון יורו לתשתית.
הקבוצה הזוכה במכרז התחייבה להשקיע סכום נוסף של 228 מליון יורו במהלך 30 שנות הזיכיון לאחר השלמת הבנייה בשנת 2010. כמו כן התחייבו הזוכים להתבסס על העסקת עובדים מקומיים כאשר בשלב זה יועסקו 800 עובדים ממרוקו לצד 20 עובדים זרים.
הקברניטים במרוקו שואפים שהרציף בנמל החדש בטנג'ה יתפוס נתח מרכזי של המכולות העוברות מסין ואמריקה אל המזרח התיכון ואפריקה מחד ומאידך ישמש נמל מרכזי ליבוא ויצוא במרוקו ויקל את העומס המוטל על נמל קזבלנקה, הנמל המרכזי של הממלכה.
אחת המטרות היא לפתח א ת נמל טנג'ה בצפון הממלכה ממזרח למצרי גיברלטר, להתאימו לדרישות הבינלאומיות ולהעניק את זיכיון הניהול לחברות זרות.
חברת ההקמה של נמל טנג'ה- המזה"ת, הודיעה כי קבוצה בינלאומית שהקימה חברת "מארסק" העולמית, בשיתוף חברת "אקווה הולדינגז" ממרוקו, קיבלה את הזיכיון לניהול הרציף הראשון בנמל. לפי ההסכם שולטת "מארסק" בתשעים אחוזים מהחברה המשותפת והחברה ממרוקו בעשרת האחוזים הנותרים. החברה המשותפת התחייבה להשקיע סך של 154 מליון יורו לפיתוח הרציף החדש שיושמש בשנת 2010, מתוכם 45 מליון יורו להקמת מבנים ומחסנים על שטח של 400 קמ"ר, 94 מליון יורו לתשתית.
הקבוצה הזוכה במכרז התחייבה להשקיע סכום נוסף של 228 מליון יורו במהלך 30 שנות הזיכיון לאחר השלמת הבנייה בשנת 2010. כמו כן התחייבו הזוכים להתבסס על העסקת עובדים מקומיים כאשר בשלב זה יועסקו 800 עובדים ממרוקו לצד 20 עובדים זרים.
הקברניטים במרוקו שואפים שהרציף בנמל החדש בטנג'ה יתפוס נתח מרכזי של המכולות העוברות מסין ואמריקה אל המזרח התיכון ואפריקה מחד ומאידך ישמש נמל מרכזי ליבוא ויצוא במרוקו ויקל את העומס המוטל על נמל קזבלנקה, הנמל המרכזי של הממלכה.
עשוי לעניין אותך
מצרים – ארה"ב: מגעים להשגת הסכם סחר חופשי
קבוצת מארסק רוכשת בעלות מלאה במרקורי סוכנות ימית
ד"ר זבה לקראת כינוס האסיפה הכללית לאישור ההצטיידות: העסקה טובה מאוד וחיונית לצים
Maersk זכתה בתואר כפול של ה- Asia Logistics Awards 2004
ישראל והאיחוד האירופי פותחים בשיחות לשדרוג היחסים: "50% סיכוי להצלחה"
מנכ"ל התמ"ת :רפורמה ברשימת המדינות שהיבוא מהן כפוף לרישוי