מרוקו מאשרת הסכם הקמת אזור סחר חופשי עם ארה"ב

הפרלמנט ברבאט בירת מרוקו אישר ברוב קולות את ההסכם להקמת אזור סחר חופשי בין מרוקו וארצות הברית. ההסכם שהושג בתום שיחות בין נציגי שתי הממשלות ייכנס לתוקף בתוך כחודשיים עם השלמת הליכי החקיקה המתחייבים


00:00 ,23.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרלמנט ברבאט בירת מרוקו אישר ברוב קולות  את ההסכם להקמת אזור סחר חופשי בין מרוקו וארצות הברית. ההסכם שהושג בתום שיחות בין נציגי שתי הממשלות ייכנס לתוקף בתוך כחודשיים עם השלמת הליכי החקיקה המתחייבים.
 
הקונגרס האמריקני אישר את ההסכם עוד בחודש יולי 2004. אישור ההסכם בפרלמנט של מרוקו נתקבל למרות מסכת לחצים שהפעילו נציגי החקלאים והחברות ליצור תרופות בטענה שההסכם פוגע בהם.
 
ממשלת מרוקו הודיעה בפרלמנט כי הוחלט לנקוט מס' צעדים להגן על התוצרת המקומית, בכלל זה הוצאת זרעים ובשר אדום מתוצרת מקומית מכלל ההסכם. כמוכן ייאסר יבוא קמח טרי בתקופת עונת היצור במרוקו וכן יוגבל יבוא בשר אדום מאיכות גבוהה לשימוש מלונות פאר בלבד באופן שהיקף יבוא הבשר לא יחרוג מ 2% מהיקף היצור במרוקו.
 
החתימה על הכם להקמת אזור סחר חופשי בין ארה"ב למרוקו מקרבת את וושינגטון למטרתה להשיג הסכמי אזור סחר חופשי עם רוב מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה וזאת עד שנת 2013.