ברבאט, בירת מרוקו, יצאה לדרך הבוקר הרכבת הקלה לפעילות יומיומית באופן הדרגתי. מלך מרוקו, המלך מחמד השישי, היה הראשון אשר ערך נסיעת ניסיון של הרכבת בין העיר רבאט לעיר סלא- מרחק של 20 קילומטר.
לדברי מנהלי הפרויקט, הרכבת הקלה בבירת מרוקו מופעלת באופן הדרגתי על מנת להימנע מתאונות דרכים ועל כן הם מקווים ש-20% מנוסעי האוטובוסים יעברו להשתמש ברכבת הקלה. מחיר הנסיעה ברכבת קלה של רבאט נקבע על שבעה דירהם (מעט פחות מדולר אחד) ונאסרו בה העישון והאוכל.
הרכבת הקלה ברבאט מורכבת משני קרונות, אשר אורך כל אחד מהם 32 מטרים, בגובה שלושה מטרים ורוחב 6.5 מטרים. הקרונות מכילים 118 מושבים ו-12 דלתות כניסה ויציאה. בשעות העומס תהיה הרכבת הקלה של מרוקו מסוגלת להסיע 580 נוסעים בנסיעה אחת.
הקמתה של הרכבת הקלה ברבאט בירת מרוקו עלתה סכום של מיליארד דירהם (125.5 מיליון דולר) והיא כוללת שני קווי רכבת לאורך של 20 קילומטר עם 31 תחנות מצפון לדרום הכוללות משרדי ממשלה, אוניברסיטאות, שכונות מגורים ושווקים. 44 קרונות הושמשו ברכבת הקלה של רבאט מצוידים במיזוג אוויר וכניסות מיוחדות לבעלי צרכים מיוחדים מתוצרת החברה הצרפתית Alstom.