מרוקו: הסכם שת"פ בין ארבעה נמלים בים התיכון

על ההסכם חתמו נמלי Tangier, נמל האי Algeciras בדרום ספרד, נמל Calais בצפון צרפת ונמל Doverבדרום בריטניה. מטרת ההסכם לחזק את מעמדם של מצרי גיברלטר ותעלת למאנש


00:00 ,17.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

על ההסכם חתמו נמלי Tangier, נמל האי Algeciras בדרום ספרד, נמל Calais בצפון צרפת ונמל Doverבדרום בריטניה. מטרת ההסכם לחזק את מעמדם של מצרי גיברלטר ותעלת למאנש
 
בעיר טנג'יר שבצפון מרוקו נערך טקס החתימה על הסכם שיתוף פעולה יחיד במינו בין ארבעה נמלי ים גדולים הממוקמים לחופי הים התיכון. על ההסכם חתמו נמלי Tangier במרוקו, נמל האי Algeciras בדרום ספרד, נמל Calais בצפון צרפת ונמל Dover בדרום בריטניה.
 
ההסכם נחתם בטנג'יר על ידי מנואל מורון, נשיא APBA רשות נמל Algeciras Bay, ז'אן מארק פוויססו, נשיא CCIC לשכת המסחר והתעשייה של Calais, סעיד אלהאדי, יו"ר מועצת המנהלים של  TMPA, והווארד הולט, האחראי על קשרי חוץ ושיתוף פעולה בנמל דובר, בנוכחות שר התחבורה של מרוקו ושגרירי בריטניה, צרפת וספרד במרוקו.
 
על פי ההסכם נקבעו אמות מידה לשיתוף פעולה בין שני הנמלים הצופים על מצרי גיברלטר המהווים גשר בתחום הספנות בין אירופה לאפריקה, ובין שני הנמלים הממוקמים בכניסה לתעלת למאנש, ומטרתו לשלב ידיים במאמץ לחזק את מעמדם של מצרי גיברלטר ותעלת למאנש במפת הלוגיסטיקה העולמית. ההסכם יוצר בסיס לחילופי מידע בתחום טיפול בסחורות ומעבר בני אדם.
 
התקשורת במרוקו מדווחת כי האלמנט החשוב בהסכם שיתוף הפעולה בין הנמלים הוא ייעול תנועת מעבר הסחורות, הסדר תנועת הספנות, שיפור עבודת הנמלים, פישוט הליכים מנהליים ותהליכי מכס. כן מתייחס ההסכם להגברת שיתוף הפעולה בתחום הליכי ביטחון ובטיחות וחילופי מידע בתחום זה לצד הגברת שיתוף הפעולה בתחום פיתוח התשתיות ושיתוף פעולה בהצבת יעדי שיווק וחקר שווקים.
 
במרוקו מביעים תקווה כי ההסכם יאפשר לנמלים לחופי מצרי גיברלטר ללמוד מהניסיון שנצבר בנמלים לחופי תעלת למאנש הנחשבת לאחד מנתיבי המים העמוסים בעולם.