מרוקו: 714 מיליון דולר להרחבת נמל טנג׳יר-מד

נמל טנג׳יר, ליד מיצר גיברלטר, מקושר ליותר מ-186 נמלים נוספים ב-77 מדינות, וממוקם בסמוך לאזור התעשייה החופשי הצמוד, בו פועלות יותר מ-900 חברות בינלאומיות. הרשויות במרוקו מקוות כי הנמל יהפוך לאחד משערי הסחר הימי החשובים ביותר בעולם


10:22 ,10.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת מרוקו שוקלת להרחיב את נמל טנג׳יר מד במטרה לעמוד בקצב הצמיחה בפעילות השילוח וזאת במטרה להגדיל את הכנסות המדינה מייצוא. לפי מסמך שפורסם על ידי הבנק העולמי, העלות המוערכת של ההרחבה נאמדת בכ-714 מיליון דולר, כך שתוגדל היכולת של מסוף הנוסעים והמשאיות ולחדש את המתחם המיועד לייבוא.

 

הרשויות במרוקו תולים תקוות גדולות בכך שטנג׳יר-מד יהפוך לאחד משערי הסחר הימי החשובים ביותר בעולם הודות למיקומו הגיאוגרפי הייחודי על נתיבי הספנות המקשרים בין מזרח למערב.

 

גם רשויות הנמל, הממוקמות בקצה המערבי של חוף הים התיכון, מול חופי ספרד, מקווים שמרוקו תצא נשכרת מתפקידה כנקודת חיבור לחברות שילוח מכולות, בעיקר בין אסיה, אפריקה ואירופה. יוזכר שנמל טנג׳יר, ליד מיצר גיברלטר, מקושר ליותר מ-186 נמלים נוספים ב-77 מדינות, וממוקם בסמוך לאזור התעשייה החופשי הצמוד, בו פועלות יותר מ-900 חברות בינלאומיות.