מצרים: תרעומת על עיכוב אנשי עסקים בכניסה וביציאה מישראל

ביום ראשון שעבר עוכבו שני אנשי עסקים מצרים שהגיעו לישראל על מנת להשתתף בדיוני הוועדה המשותפת המפקחת על יישום הסכמי ה-QIZ על אף שהגעתם תואמה מראש עם אנשי משרד החוץ והתמ"ת


00:00 ,26.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום ראשון שעבר עוכבו שני אנשי עסקים מצרים שהגיעו לישראל על מנת להשתתף בדיוני הוועדה המשותפת המפקחת על יישום הסכמי ה-QIZ על אף שהגעתם תואמה מראש עם אנשי משרד החוץ והתמ"ת
 
במצרים מביעים אישים מרכזיים בתחום הכלכלה והסחר, הן מהמגזר הפרטי והן פקידי ממשל - תרעומת על העיכובים החוזרים ונשנים בתחנות ביקורת הדרכונים בישראל של בכירים מצרים ואנשי עסקים מובילים ומאיימים להפסיק את הביקורים בישראל.

הקש ששבר את גב הגמל לטענת המצרים היתה תקרית לא נעימה שאירעה ביום א' שעבר למשלחת מצרית רמת הדרג אשר הגיעה לישראל להשתתף בדיונים הקבועים של הוועדה המשותפת המפקחת על יישום הסכמי ה-QIZ המשותפים לישראל, מצרים וארה"ב.
 
הוועדה מתכנסת בקביעות אחת לשלושה חודשים במצרים ובישראל לסירוגין. ארבעת חברי הוועדה אנשי הצד המצרי בראשות סייד אלבוס, יו"ר ועדת ה-QIZ  המצרית וסגנו ד"ר עלי עאוני נאספו משרוול המטוס על ידי נציגי משרד החוץ ומשרד התעשייה והמסחר הישראלים, אולם בביקורת הדרכונים נלקחו דרכוניהם של שניים מחברי המשלחת המצרית והם עוכבו למשך שעתיים ללא כל הסבר.

למותר לציין כי ארבעת חברי המשלחת המצרית הגיעו לישראל כשברשותם אשרות כניסה תקפות וכל התיאומים שבוצעו קודם לכן עם השלטונות השונים לא הועילו.
 
תקרית זו, אשר הטילה את צלה על כינוסה האחרון של ועדת ה-QIZ, מצטרפת לאינספור תקריות של עיכוב בשדה התעופה של אנשי עסקים מצרים בכירים ומשפיעים ולחיפושים משפילים במיטלטליהם הן בכניסה לישראל והן ביציאה ממנה.

גורמים המעורים בתחום קשרי הסחר בין ישראל ומצרים מזהירים כי בעקבות הישנות התופעה, מאיימים אנשי עסקים מצרים רבים להפסיק את הביקורים הרשמיים והפרטיים בישראל.

מקורות אלה מזהירים כי להחלטה כזו יכולה להיות השפעה שלילית חמורה על יחסי הסחר בין שתי המדינות, בעיקר בתחום אשר זוכה בשנתיים האחרונות לעדנה, הוא תחום הסחר בעיקר עקב יישום ההסכם לייצור משותף באזורי תעשייה מועדפים.

המקורות מזהירים עוד כי עיכובים כאלה עלולים לגרור יחס דומה מצד השלטונות המצרים כלפי אנשי עסקים מישראל.
 
טרם נמסרה תגובת משרד החוץ לדברים.