מצרים: תקנות חדשות למניעת זיוף תעודות מקור

שלטונות המכס במצרים החלו ליישם תקנה חדשה שפרסם השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ, רשיד מוחמד רשיד, לפיה הוטלו מגבלות חדשות על בדיקת תעודות מקור בסחורות יבוא וזאת למניעת זיופים


00:00 ,17.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות המכס במצרים החלו ליישם תקנה חדשה שפרסם השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ, רשיד מוחמד רשיד, לפיה הוטלו מגבלות חדשות על בדיקת תעודות מקור בסחורות יבוא וזאת למניעת זיופים.
 
על פי התקנה החדשה אין לשחרר סחורות יבוא הזוכות לפטור או הנחה במכסים לפי ההסכמים הבנ"ל שעליהם חתומה מצרים וכן סחורות אשר מחויבות בהיטל היצף אלא בצירוף תעודת מקור מקורית הכוללת את שם היצרן וסמלו המסחרי.
 
כמו כן מחייבת התקנה החדשה כי למסמכי היבוא למצרים יצורף חשבון ספק סופי הכוללת שם הספק וכתובתו פרטי טלפון פקס ודואר אלקטרוני תוך ציון מקור הסחורה בשפות ערבית, אנגלית או צרפתית.
 
מקור בכיר במכס המצרי מסר לעיתון המצרי "אלאח'באר" כי התקנה החדשה אינה חלה על סחורות שכבר הועמסו ונשלחו למצרים או שתמורתן שולמה לספק, או נפתח מכתב אשראי בגינן. המקור המצרי הסביר כי התקנה החדשה נתקבלה בעקבות תלונות חוזרות ונישנות של מפעלים מצרים לפיהם ספקים בעיקר מסין מנסים לעבור על תקנות ההיצף המקובלות במצרים ולהכניס סחורות מסין בעלות תעודות מקור ממדינות אחרות.