מצרים:תוכנית סיוע ממשלתי למפעלים המייצאים לארה"ב שלא במסגרת הסכם QIZ

השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ רשיד מוחמד רשיד עתיד לפרסם השבוע החלטה המפרטת הכללים למתן סיוע למפעלים מצרים לשוק האמריקאי שלא במסגרת ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ.


00:00 ,15.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ רשיד מוחמד רשיד עתיד לפרסם השבוע החלטה המפרטת הכללים למתן סיוע למפעלים מצרים לשוק האמריקאי שלא במסגרת ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ. העיתון המצרי "אלאהראם" מדווח כי הסיוע יינתן במסגרת הקרן הלאומית לפיתוח היצוא. ההחלטה תיושם באופן רטרואקטיבי לגבי מפעלים שייצאו לארה"ב החל בחודש מרץ 2005.


השר המצרי הודיע כי המטרה היא לתמוך ביצוא המצרי לארה"ב גם בתחומים שלא נכללים בהסכם QIZ דוגמת ענף הרהיטים. יצוין כי הסכם QIZ זכה לביקורת חריפה ממפעלים הממוקמים מחוץ לאזורי התעשייה המועדפים שנקבעו בהסכם על כך שהוא יוצר תנאי תחרות לא הוגנים ביצוא לארה"ב.


תוכנית הסיוע המצרית מתבססת על כך שהמפעל המצרי ביצע יצוא לארה"ב עוד משנת 2003 וימסור הוכחות יצוא מתאימות. תוכנית הסיוע תתבסס על ערך המסים ששולמו ברצות הברית או על בסיס ערך רשימון היצוא במצרים. השר המצרי מתנה מתן סיוע למפעלים הממוקמים מחוץ לאזורי התעשייה המועדפים ואף אין כוונה לכלול אותם באזורים אלה בעתיד.