מצרים: תוכנית להרחיב פעילות הבורסה לסחורות וחוזים

שר ההשקעות המצרי קבע את מאי 2009 כמועד לתחילת פעילותה של הבורסה של קהיר במתכונתה החדשה


00:00 ,18.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שר ההשקעות המצרי קבע את מאי 2009 כמועד לתחילת פעילותה של הבורסה של קהיר במתכונתה החדשה
 
שר ההשקעות המצרי, מחמד מוחי אלדין, גילה כי משרדו בוחן תוכנית להפיכת בורסת ניירות הערך של קהיר לבורסה לסחורות, בתחום התעשייה והחקלאות וכן חוזים.
 
השר המצרי קבע את מאי 2009 כמועד לתחילת פעילותה של הבורסה של קהיר במתכונתה החדשה, וזאת במטרה להוות כלי למשיכת השקעות זרות בהיקף רב יותר באמצעות מסחר בסחורות.
 
לדבריו, מצרים צופה צמיחה בשווקי הסחורות בעיקר בכל הקשור למוצרי מזון ובכוונתה לנצל את הדבר למשיכת השקעות זרות. במקביל, הסביר שר ההשקעות המצרי בראיון לעיתון "אלחיאת" היוצא לאור בלונדון, את פעולות ממשלתו במטרה לאחד את הפעילות בבורסות ניירות הערך של קהיר ואלכסנדריה והדגיש כי אין מדובר בצעד סמלי אלא בצעד רב תוכן שמטרתו להרחיב את פעילות הבורסה בסניפים שונים ברחבי מצרים לאור הצפי לגידול בפעילות ההנפקה והמסחר בתקופה הקרובה.
 
משרדי ההשקעות והאוצר של מצרים הגבירו לאחרונה את פעילותם בתחום הבורסה והקימו בורסה לפרויקטים בינוניים וזעירים תחת השם (Nile) בתקווה לדחוף את עגלת הצמיחה במצרים. השר המצרי הבהיר כי המדובר בבורסה ראשונה מסוגה במזרח התיכון ובאפריקה המאפשרת לחברות ופרויקטים לפנות לגיוס מימון בהיקף של עד 25 מיליון לירות מצריות (4.73 מיליון דולר) באמצעות משקיעים ולא במימון בנקאי ישיר.