מצרים: תוכנית להקמת מסוף מכולות חדש בנמל דמיאטה

משרד התובלה המצרי פרסם מכרז בינלאומי לבניית רציף המכולות החדש שעתיד להפוך את נמל דמיאטה לגדול מסוגו במזרח התיכון. לאחר השלמת הבנייה יתופעל המסוף החדש על ידי חברתKGL הכוויתית


00:00 ,25.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התובלה המצרי פרסם מכרז בינלאומי לבניית רציף המכולות החדש שעתיד להפוך את נמל דמיאטה לגדול מסוגו במזרח התיכון. לאחר השלמת הבנייה יתופעל המסוף החדש על ידי חברתKGL הכוויתית
 
שר התובלה המצרי, מחמד לוטפי, הודיע כי מצרים תהפוך את נמל דמיאטה למרכז עולמי לאוניות מכולה ותקים בנמל מסוף מכולות חדש בהשקעה של מיליארד דולר בשיתוף חברת הספנות וניהול הנמלים הכוויתית Kuwait & Gulf Link Transport- KGL אשר תנהל את המסוף החדש.

על פי הודעת השר המצרי משרדו פרסם מכרז בינלאומי לבניית רציף המכולות החדש שעתיד להפוך את נמל דמיאטה לגדול מסוגו במזרח התיכון. למכרז ניגשו שש חברות מצריות, ערביות וזרות ותוצאותיו יפורסמו בחודש מרץ הבא.

על פי התוכניות, עבודות החפירה להקמת מסוף המכולות החדש יחלו בחודש אפריל הקרוב במטרה להקים את מסוף המכולות החדש בשטח כולל של מיליון מטרים מרובעים, בעומק 18 מטר ורציפים באורך כולל של 2,300 מטר. המסוף החדש יצויד במנופים וציוד לשירות אוניות מכולה דור חמישי ושישי. השלב הראשון של הפרוייקט עתיד להסתיים בתוך שנתיים ומחצה כאשר יביאו את נמל המכולות החדש ליכולת טעינה ופריקה של 1.5 מיליון מכולות 40 רגל ואילו בשלב השני תוגדל יכולת הקליטה של מסוף המכולות החדש ל-4 מיליון מכולות בשנה.
 
כאמור, לאחר השלמת הבנייה יתופעל המסוף החדש על ידי חברתKGL  הכוויתית אשר קיבלה את הזיכיון לניהול הנמל לתקופה של 40 שנה. במקביל הודיע תאופיק אבו גונדייה, יושב ראש מועצת המנהלים של נמל דמיאטה שרשות הנמל מזרזת את השלמת המכרזים להקמת התשתיות הנלוות לנמל המכולות החדש בכלל זה סלילת כבישי הגישה.