מצרים: שר התחבורה התפטר עקב תאונת הרכבות

זאת בעקבות תאונת הרכבות המחרידה אשר אירעה בתחילת השבוע ליד קהיר והביאה למותם של 18 איש ופציעת 36 אחרים


00:00 ,28.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות תאונת הרכבות המחרידה אשר אירעה בתחילת השבוע ליד קהיר והביאה למותם של 18 איש ופציעת 36 אחרים
 
שר התחבורה המצרי, מחמד לוטפי מנסור, הודיע על התפטרותו מתפקידו וזאת בעקבות תאונת הרכבות המחרידה אשר אירעה בתחילת השבוע ליד קהיר והביאה למותם של 18 איש ופציעת 36 אחרים.
 
סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים מסרה כי נשיא מצרים חוסני מובארכ קיבל את התפטרות השר, בתום פגישה שארכה עשרים דקות אתמול אחר הצהרים. הנשיא המצרי הורה להעביר את האחריות על משרד התחבורה לשר החשמל והאנרגיה, ד"ר חסן יונס, עד למינוי מחליף לשר המתפטר אשר שימש בתפקידו מאז דצמבר 2005.
 
במקביל, נפתחה בורסת שמות בקהיר בדבר זהותו של שר התחבורה החדש, אולם מקורות בבירת מצרים הבהירו כי לא צפוי מינוי שר חדש לפני כינוס ועידת המפלגה השלטת במצרים מחרתיים.
 
השר המתפטר מנסור לקח את האחריות על שרשרת מחדלים, תאונות וטעויות אנוש אשר אירעו בשנים האחרונות ברשות הרכבות המצרית, ונענה בכך לביקורת בכלי התקשורת במצרים. במקביל, פתח משרד התחבורה המצרי בהליכי חקירה נגד 34 מבכירי עובדי רשות הרכבות בחשד לאחריותם לתאונה.
 
התקשורת המצרית הביעה שביעות רצון מהתפטרות השר מנסור והעיתון הממסדי "אלגומהוריה" כתב בכותרתו הראשית הבוקר "דמם של המצרים יקר יותר ממאה שרים".
 
תאונת הרכבת המחרידה אירעה כאשר קטר רכבת בקו קהיר לעיר אסיוט במצרים עילית פגע בארבעת הקרונות האחרונים של רכבת נוסעים בקו מקהיר לעיר פיום ממזרח לבירת מצרים בעת שעצרה על המסילה לאחר שהקטר פגע בתאו שחנה על מסילת הרכבת.
 
כלי התקשורת במצרים הפנו אצבע מאשימה לממשלה ולשר התחבורה על מצב רשת הרכבות במצרים, הזנחה, היעדר אורות הנחייה והיעדר שומרים בהצטלבויות מסילות ברזל. בשנים האחרונות מצאו את מותם מאות בני אדם בתאונות רכבת אשר מחקירתן עלה כי הסיבה להן הייתה טעויות אנוש, הזנחה בתחזוקה ואי יישום אמות מידה אלמנטריות של בטיחות ברשות הרכבות.
 
רשת הרכבות במצרים משתרעת על 3,150 קילומטר ורשות הרכבות המצרית מעסיקה 86,000 עובדים.