מצרים: שירות ספנות חדש עם נמלי איטליה

השירות מתוכנן להתבצע באמצע החודש כשהמשלוח הראשון צפוי להתבצע ב-15 במאי, ומשך המסע 7 ימים. על הפרק הפעלת שירות גלנוע לגידולים חקלאיים בין נמל אלכסנדריה לאזור קטאניה שישמש נמל להפצת היצוא המצרי בתוך איטליה והשוק האירופי


10:21 ,08.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה המצרית לשירותי תחבורה ומסחר EGYTRANS הודיעה על תחילת מתן שירות חדש עבור הובלה ימית למטענים חלקיים (LCL) מנמלי איטליה לנמלי מצרים בשיתוף פעולה עם מספר קווי ספנות בינלאומיים. גורם רשמי בחברה גילה כי השירות מתוכנן להתבצע באמצע החודש כשהמשלוח הראשון צפוי להתבצע ב-15 במאי, ומשך המסע 7 ימים.

 

בתקופה האחרונה קווי הספנות מגבירים את שיתוף הפעולה עם הנמלים באיטליה, הנחשבים לשער הכניסה הראשי לאירופה. הנמלים באיטליה נחשבים גם אלטרנטיבה לחילופי הסחר עם רוסיה וזאת עם המשך המלחמה הרוסית-אוקראינית.

 

מאז 2020 התקיימו דיונים בין אדמירל רדא איסמעיל, ראש תחום התחבורה הימית במצרים, לבין השגריר ג׳יאמפאולו קנטיני, שגריר איטליה בקהיר, בדבר הפעלת קווי אקספרס בין שתי המדינות, בין אם באחריות המגזר הציבורי או הפרטי, וזאת כדי להקל על הובלת הסחורות בין שתי המדינות, במיוחד מכולות למטען יבש ובקירור.

 

בין הנושאים העיקריים שנדונו בין שני הצדדים הוא הפעלת שירות גלנוע לגידולים חקלאיים בין נמל אלכסנדריה לאזור קטאניה שישמש נמל להפצת היצוא המצרי בתוך איטליה והשוק האירופי, וכן פרויקטים משותפים לתשתיות נמל ולוגיסטיקה להובלה.