מצרים שוקלת מתן הנחה בדמי מעבר בתעלת סואץ למכליות גז מקטאר

זאת לקראת כניסתן לשירות של מכליות גז ענקיות הנושאות גז טבעי. קטאר משנעת את הגז הטבעי ליעדיה באמצעות תעלת סואץ ועלות המעבר בתעלה מהווה 4% בלבד מהעלות הכוללת של שינוע הגז


00:00 ,11.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לקראת כניסתן לשירות של מכליות גז ענקיות הנושאות גז טבעי. קטאר משנעת את הגז הטבעי ליעדיה  באמצעות תעלת סואץ ועלות המעבר בתעלה מהווה 4% בלבד מהעלות הכוללת של שינוע הגז
 
בכיר ברשות הניהול של תעלת סואץ מסר כי רשות התעלה שוקלת להיענות בחיוב לבקשת נסיכות קטאר למתן הנחה בדמי מעבר בתעלת סואץ לקראת כניסתן לשירות של מכליות גז ענקיות וחדשות נושאות גז טבעי מקטאר.

קטאר הודיעה לרשות תעלת סואץ כי המכליות החדשות יחלו לחצות את התעלה בדרכן לאירופה וארצות הברית החל מסוף השנה הבאה, דבר אשר יגדיל בצורה ניכרת את היקף הובלת הגז הטבעי הקטארי בתעלת סואץ ובהתאם לכך ביקשה הנחה נוספת בדמי המעבר.

גלאל אלדיב, יועצו של ראש רשות תעלת סואץ, מסר כי קטאר הודיעה להנהלת התעלה כי מכליות גז חדשות הנבנות בימים אלה ייכנסו לשירות בשנה הבאה להובלת מטעני גז בהיקפים שבין 216 אלף מטר מעוקב עד 252 מטר מעוקב גז טבעי כל אחת. אלדיב הוסיף כי מעבר מכליות הענק בתעלת סואץ יגדיל את כמויות הגז הקטארי העוברות בתעלה ל-7 מיליון טון לפחות לשנה, לעומת שני מיליון טון כיום.

יצוין כי קטאר חתמה על הסכמים לרכישת 8 מכליות גז טבעי בעלות יכולת טעינה של 200 אלף מטר מעוקב כל אחת. קטאר משנעת את הגז הטבעי ליעדיה באירופה ובאמריקה באמצעות תעלת סואץ ועלות המעבר בתעלה מהווה 4% בלבד מהעלות הכוללת של שינוע הגז.

הבכיר המצרי הוסיף כי משלחת רמת דרג מקטאר ביקרה ברשות לניהול תעלת סואץ על מנת לוודא שהעבודות להעמקת התעלה יושלמו במועדן ויאפשרו מעבר של מכליות הגז החדשות בעתיד. העבודות להעמקת התעלה ל 66 רגל צפויות להסתיים בתחילת שנת 2007, דבר שיאפשר מעבר של מכליות נפט וגז גדולות יותר. תעלת סואץ מעניקה הנחות בדמי מעבר למכליות המובילות גז נפט וגז טבעי השייכות למדינות ערב ומדינות המפרץ המגיעות עד כדי 35% בנוסף להנחות נוספות על כמות הגז ונעות בין 5% לכמות מעל 500 אלף טון, 10% לכמות עד שני מיליון טון, ו-15% לכמויות שמעל שני מיליון טון. סך כל מטעני הגז הטבעי וגז הנפט שעברו בתעלת סואץ בשני הכיוונים הגיע לכדי 9,310 מיליון טון מתוכם גז טבעי 5,860 מיליון טון ו 3,450 מיליון טון גזי נפט.