מצרים: שוק שירותי הספנות והלוגיסטיקה במצרים צפוי לצמוח

מזכ״ל אגף התחבורה והלוגיסטיקה הבינלאומית במצרים מעריך כי שווי שוק שירותי הספנות והלוגיסטיקה במצרים צפוי לקצב צמיחה שנתי מורכב של 4.33% ולהגיע לשווי של 18 מיליארד דולר עד סוף 2029


11:18 ,07.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בחודש יוני נרשם המספר הגדול ביותר של התקפות החות׳ים על ספינות מסחריות מאז תחילת השנה הנוכחית. בעקבות כך, דורש עמרו אל-סמדוני, מזכ״ל אגף התחבורה והלוגיסטיקה הבינלאומית במצרים, ליותר שיתוף פעולה ותיאום בין כל הצדדים הנוגעים בדבר, בין אם מהמגזר הממשלתי או הפרטי, כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפני התחבורה והלוגיסטיקה הבינלאומית ולמצוא להן פתרונות יעילים. אל-סמדוני ציין, בהצהרות לעיתונות כי ״שווי שוק שירותי הספנות והלוגיסטיקה במצרים מוערך ב-14.56 מיליארד דולר בשנת 2024. הוא צפוי להגיע ל-18 מיליארד דולר עד 2029, עם קצב צמיחה שנתי מורכב של 4.33% במהלך התקופה״. הוא הוסיף, ״עומס בנמלים עקב הגידול בתנועת הסחר העולמי, המחסור באוניות ומכולות ושיבושים בשרשרת האספקה, גורמים לעיכובים משמעותיים בהובלת סחורות ומגבירים את עלויות ההובלה״.

 

הוא קרא לנקוט פעולות בתקופה הקרובה כדי להפוך את נמלי הים במצרים לנמלים ״חכמים, לוגיסטיים וירוקים, כדי לקשר אותם לרשתות שילוח בינלאומיות ולהעלות את היעילות של עובדיהם ברמה הבינלאומית״. הוא גם הדגיש את הצורך לבצע מעקב אחר ביצועים לוגיסטיים, ולשים דגש על תחבורה מולטי-מודאלית ומשולבת, כדי שמצרים תהווה מרכז לסחר טרנזיט.