מצרים: רשות הרכבות בשת״פ עם חברה איטלקית להשקת שירותי רכבות

ההסכם נחתם במסגרת תכניתה של מצרים לקדם פרויקטים של תחבורה ירוקה בת-קיימא וידידותית לסביבה. פרויקטים אלה כוללים הרחבת הקמת רשת של תחבורה המונית בת קיימא, ידידותית לסביבה, ובכלל זה רשת הרכבת התחתית, רשת רכבות חשמליות מהירות


12:11 ,03.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בתחילת השבוע חתם משרד התחבורה המצרי על מספר הסכמים ומזכרי הבנות עם איטליה בתחום הרכבות והתחבורה הירוקה. החתימה נערכה בנוכחות כאמל אל וזיר, שר התחבורה המצרי, והשגריר האיטלקי בקהיר מישל קווארוני. החתימה התקיימה בשולי ועידת ההשקעות המצרית-אירופית, שנערכה במצרים.

 

בין ההסכמים שנחתמו מזכר הבנות בין משרד התחבורה המצרי לבין הרשות לפיתוח הייצוא האיטלקית בנוגע לשיתוף פעולה בפרויקטים ידידותיים לסביבה שמקדם המשרד המצרי. לפי השר המצרי, הסכם זה נחתם במסגרת תכניתה של מצרים לקדם פרויקטים של תחבורה ירוקה בת-קיימא וידידותית לסביבה. פרויקטים אלה כוללים הרחבת הקמת רשת של תחבורה המונית בת קיימא, ידידותית לסביבה, ובכלל זה רשת הרכבת התחתית, רשת רכבות חשמליות מהירות, הרכבת החשמלית הקלה (LRT) ורכבת המונורייל של מזרח ומערב הנילוס.

 

בנוסף, נחתם הסכם בין רשות הרכבות הלאומית המצרית וחברתARSENALE  האיטלקית בנוגע להשקת שירות רכבות יוקרה לתיירים במצרים, הנקרא ״רכבת שומר הנילוס״. ההסכם נחתם בין מוחמד עאמר, יו״ר הדירקטוריון של רשות הרכבות הלאומית המצרית לבין פאולו ברלטה, מנכ״ל ARSENALE S.P.A. רכבת תיירים יוקרתית זו תהיה בעלת קיבולת כוללת של עד 80 נוסעים. הרכבת תכלול שילוב של בידור ויוקרה והיא אמורה לספק חוויה ייחודית לנוסעים בין ערי מצרים.