מצרים: פתיחת הרשמת יצואנים במסגרת הסכם QIZ

המשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ הודיע שלקראת אמצע החודש תיפתח הרשמת חברות מצריות המבקשות ליצא לארצות הברית בהתאם להסכם היצור המשותף באזורי תעשייה מועדפים


00:00 ,02.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

המשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ הודיע שלקראת אמצע החודש תיפתח הרשמת חברות מצריות המבקשות ליצא לארצות הברית בהתאם להסכם היצור המשותף באזורי תעשייה מועדפים.
 
עלי עווני ראש היחידה המיוחדת שהוקמה במשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ לטיפול ביישום ההסכם הודיע כי ההליכים במצרים מתעכבים עד לאישור ההסכם על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת בישראל, דבר הצפוי המהלך החודש הקרוב.
 
כמו כן ממתינים במצרים להחלטת השר המצרי לגבי שמות האישים שייצגו את מצרים בועדה המשולשת שמשימתה לפקח על ביצוע ההסכם ולאשר את פעילות החברות השונות. הבכיר המצרי הזכיר כי רישום החברות המצריות יתבצע בהתאם להחלטה כי האזורים המועדפים במצרים הם אזור אלכסנדריה(בכלל זה בורג אלערב ואלעאמריה), קהיר רבתי(בכלל זה בדרשין, שוברה אלח'ימה, 15 במאי, עשירי ברמדאן, מדינת נסר), אזור פורט סעיד.
 
בתוך כך הודיע השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ רשיד מוחמד רשיד כי שיחות ישירות בין מצרים וארצות הברית על הסכם אזור סחר חופשי בילאטראלי ייפתחו במחצית חוש מרץ.