מצרים: פעילות בינמשרדית למיגור תופעת הגניבות ממכולות

ממשלת מצרים החליטה להקים צוות בינמשרדי על מנת לבחון את הדרכים להילחם בתופעת הגניבות ממכולות ולמגרה. הצוות כולל נציגים ממשרדי התעשייה והמסחר, הפנים והאוצר ומטרתו להציג דרכים לבלימת תופעת הגניבות ממכולות הממתינות להעמסה או לפירוק בנמלים


00:00 ,31.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת מצרים החליטה להקים צוות בינמשרדי על מנת לבחון את הדרכים להילחם בתופעת הגניבות ממכולות ולמגרה. הצוות כולל נציגים ממשרדי התעשייה והמסחר, הפנים והאוצר ומטרתו להציג דרכים לבלימת תופעת הגניבות ממכולות הממתינות להעמסה או לפירוק בנמלים.
 
ההחלטה התקבלה לאחר שעל שולחנו של השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ רשיד מחמד רשיד נערמו מספר רב של תלונות של יבואנים מצרים על שבירת מנעולי מכולות וגניבת תכולתן.
 
העיתון המצרי "אלגומהוריה" מדווח כי התופעה בולטת במיוחד בנמל פורט סעיד – מזרח וכי שלטונות המכס של מצרים חתמו על חוזה לאספקת מנעולים חדשים למכולות על מנת לצמצם את תופעת הפריצה למכולות וגניבת התכולה. במקביל, דיווחה הרשות המצרית לפיקוח על היבוא והיצוא כי סיכמה עם רשות המכס על נוהל לפתיחת מכולות פעם אחת לצורך בדיקה מטעם כל הגופים הנוגעים בדבר.
 
על פי הנוהל החדש בעת פתיחת מכולה יזומנו למקום נציגי המשטרה, המכס ורשות הפיקוח על יבוא ויצוא ובדיקת המכולה תתבצע פעם אחת בכלל זה בדיקת המכס, בדיקה ביטחונית ובדיקת התאמה לתקנים. מקור במכס המצרי הביע תקווה כי הנוהל החדש יתרום אף הוא לצמצם את תופעת הגניבה ממכולות המסבה נזק רב ליבואנים במצרים.