מקומי כאמל אל-וזיר, שר התחבורה המצרי, אמר כי המשרד ״פועל נגד הזמן״ כדי להרחיב את צי הסוחר המקומי כך שיוכל לתרום ביעילות לפעילות סחר החוץ של מצרים מול אירופה ומזרח אפריקה. הדבר נעשה בין השאר על ידי הפעלת קווי ספנות שיעברו דרך צפון אפריקה, ומשם לאירופה וקווים אחרים למזרח אפריקה. השר הסביר כי אסטרטגיית התחבורה הימית המצרית שואפת לפתח את התחרותיות של נמלי הים, כולל פיתוח צי הסוחר המקומי, כך שיהיה אחראי על 25% מתנועת סחר החוץ של מצרים.
אל-וזיר קיים אתמול פגישה נרחבת עם רדא איסמעיל, ראש תחום התחבורה הימית, מספר ראשי חברות למעבורות וסוכנויות ספנות הקשורות למשרד התחבורה המצרי. הפגישה נועדה להתעדכן בהתפתחויות האחרונות בתוצאות הוועדה שהוקמה לדון במנגנון אספקת ספינות לבניית צי ימי מסחרי, תוך יישום הנחיות הדרג הפוליטי המצרי.