מצרים נסוגה מכוונתה להפריט את חברת התעופה הלאומית

בשנה שעברה הודיע השר המצרי כי בכוונת הממשלה למכור 20% ממניותיה וזאת על מנת לשפר את תזרים ההון ולרכוש מטוסים חדשים


00:00 ,06.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנה שעברה הודיע השר המצרי כי בכוונת הממשלה למכור 20% ממניותיה וזאת על מנת לשפר את תזרים ההון ולרכוש מטוסים חדשים
 
השיפור בתוצאות הכלכליות של חברת התעופה הלאומית של מצרים הביא לנסיגה מההחלטה להפרטה. השר המצרי לתעופה אזרחית אחמד שפיק הודיע כי משרדו נסוג מהכוונה להציע להפרטה אחוז כלשהו ממניות חברת התעופה הלאומית Egypt Air.
 
לדברי השר המצרי, הידיעות שפורסמו לאחרונה בדבר כוונת הממשלה להציע למכירה 20% ממניות חברת התעופה הלאומית אינן נכונות וכי הדבר כלל אינו נמצא בתכנון וזאת מכיוון שחברת התעופה הלאומית של מצרים רשמה שיפור במצבה הכלכלי והפכה לכוח מניע מבחינה כלכלית היכול להתמודד בצורה טובה בשוק התעופה הבינלאומי.
 
בשנה שעברה הודיע השר המצרי כי בכוונת הממשלה למכור 20% ממניותיה וזאת על מנת לשפר את תזרים ההון ולרכוש מטוסים חדשים. החברה רשמה בשנת הכספים 2005-2006 רווח של 91 מיליון דולר, גידול של 7% לעומת השנה שקדמה לה. טרם פורסמו נתונים על התוצאות בשנת 2006-2007.
 
חברת Egypt Airהזמינה לאחרונה חמישה מטוסים מדגם איירבוס 330-200 במחיר יחידה של 860 מיליון דולר. בכינוס בקהיר אשר נשא את השם "השמיים הפתוחים", אותו ארגנה אגודת כתבי התיירות במצרים הבהיר השר המצרי כי חברת Egypt Air קיבלה לאחרונה הצעה לקיום שיתוף פעולה מחברת לופטהנזה הגרמנית כאשר שתי החברות חברות בברית STAR של חברות תעופה.
 
השר המצרי לתעופה אזרחית הבהיר כי ממשלתו תמשיך ביישום תוכנית "השמיים הפתוחים" והגדיר אותה "שומרת על האינטרס העליון של מצרים". השר הבהיר כי פתיחת השמיים במצרים תתבצע בהדרגה ורק לחברות אשר יביאו תועלת למצרים ולתנועת התיירות בה ולא לחברות אשר מטרתן להתחרות ולפגוע בחברת התעופה הלאומית ולדחוק את רגליה בשווקים הבינלאומיים. עוד הוסיף השר המצרי כי לאחרונה ניתנו רשיונות לארבע חברות צ'רטר מאירופה להפעיל טיסות בשדה התעופה הבינלאומי של קהיר.