מצרים: נכנסו לתוקף התקנות להגבלת יבוא הלבשה וטכסטיל

התקנות מגבילות את כניסת המטענים בתחום ההלבשה, הבדים והטכסטיל לארבעה נמלים מרכזיים. התקנות התקבלו כמענה להתגברות תופעת ההברחות המהווה סכנה למפעלים המקומיים ומאיימת לחסלם


00:00 ,16.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התקנות מגבילות את כניסת המטענים בתחום ההלבשה, הבדים והטכסטיל לארבעה נמלים מרכזיים. התקנות התקבלו כמענה להתגברות תופעת ההברחות המהווה סכנה למפעלים המקומיים ומאיימת לחסלם
 
שלטונות מצרים החלו ליישם אתמול, 15 בדצמבר, את התקנות בדבר נקיטת הליכי מכס חדשים בכל הקשור ליבוא הלבשה ומטעני טכסטיל ובדים משווקי חוץ.
 
משרד האוצר המצרי, בשיתוף המשרד לתעשייה וסחר חוץ, הגבילו את כניסת מטענים בתחום ההלבשה הבדים והטכסטיל לארבעה נמלים מרכזיים והם: שדה התעופה הבינלאומי של קהיר, נמל עין אלסוח'נה לחוף הים האדום, נמל פורט סעיד ונמל אלכסנדריה.
 
לשכת התעשייה בתחום הטכסטיל באיגוד התעשיינים המצרי הזהירה לא פעם בעבר מהישנות תופעת ההברחות בתחום ההלבשה והטכסטיל, תופעה הפוגעת בייצור המקומי ובהכנסות המדינה ממסים.
 
תעשייני מצרים בתחום הטכסטיל הלינו כי יבואנים רבים מייבאים מוצרי הלבשה מסין ומאסיה במחירים זולים אשר אין לתוצרת המקומית יכולת להתחרות בהם, מוסיפים מדבקה "תוצרת מצרים", ולאחר מכן מייצאים אותם לארה"ב ואירופה כתוצרת מצרים.
 
מגדי טולבה, נשיא מועצת יצוא ההלבשה באיגוד התעשיינים המצרי, הדגיש כי ההחלטה התקבלה כמענה לדרישת היצרנים במצרים להגביל את הנמלים אליהם מיובאת תוצרת הלבשה וטכסטיל, עקב התגברות תופעת ההברחות המהווה סכנה למפעלים המקומיים ומאיימת לחסלם.
 
טולבה הבהיר, כי המבריחים משיגים רווחים נאים ומציפים את השוק המצרי בבדים והלבשה המוברחים דרך לוב ונמל פורט סעיד ולעיתים באמצעות מטענם האישי של נוסעים בשדה התעופה של קהיר. לדבריו, המבריחים מנצלים את הליך "פטור מותנה" להכניס לתחומי מצרים כמויות גדולות של בדים והלבשה ולאחר מכן מייצאים 50% בלבד מהכמות שיובאה, תוך זיוף המסמכים, הצהרה על אובדן והשארת יתרת הסחורה בשוק המצרי.