מצרים נוקטת צעדים כדי להקל שחרור סחורות מהמכס

משרד האוצר פרסם תקנות לפיהן תופסק פעילות גביית קנסות מכס מיבואנים המאחרים בביצוע הליכי המכס בשל המסמכים הנדרשים מהרשויות הרלוונטיות ושחרור תוך ימים של משלוחים שסיימו הליכי מכס וממתינים לטופס 4 למימון יבוא


11:29 ,05.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד האוצר המצרי פרסם לפני ימים אחדים החלטות חדשות שמטרתן להקל על הליכי היבוא בנמלים ולהקל את הנטל על היבואנים המתמודדים בחודשים האחרונים עם קושי לספק מטבע קשה לשחרור הסחורות. ההחלטות כללו מתן אפשרות לסוכנויות ספנות להעביר סחורות מיובאות מהנמלים למחסנים ולנמלים יבשים מחוץ לנמלי המכס, מתן תקופה של ארבעה חודשים לסחורות מזון בטרם הגדרתן ל״לא בשימוש״ ושישה חודשים למוצרים שאינם מזון.

 

במשרד האוצר ציינו כי ההחלטות החשובות ביותר היו הפסקת גביית קנסות מכס ממי שמאחרים בביצוע הליכי המכס בשל המסמכים הנדרשים מהרשויות הרלוונטיות ושחרור תוך ימים של משלוחים שסיימו הליכי מכס וממתינים לטופס 4 למימון יבוא בתיאום עם הבנק המרכזי של מצרים ומשרד המסחר והתעשייה. יצוין כי ״טופס 4״ הוא המסמך החשוב ביותר בתהליך היבוא והוא מונפק על ידי הבנקים מאחר שהוא מהווה התחייבות לתשלום לספק הזר, המאפשר ליבואן לקבל את הסחורה מהמכס ולא להיות נתון לאיום תפיסתה על ידי המכס.