מצרים ממשיכה לקבל בקשות ממפעלים המבקשים לייצר במסגרת הסכם QIZ

ראש היחידה האחראית על ישום ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים במשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ, ד"ר עלי עווני, הודיע כי היחידה ממשיכה לקבל בקשות של מפעלים באזורי התעשייה המועדפים שנקבעו לייצא מוצרים לארצות הברית על פי ההסכם


00:00 ,14.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש היחידה האחראית על ישום ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים במשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ, ד"ר עלי עווני, הודיע כי היחידה ממשיכה לקבל בקשות של מפעלים באזורי התעשייה המועדפים שנקבעו לייצא מוצרים לארצות הברית על פי ההסכם.
 
בראיון לעיתון המצרי "אלאח'באר" הבהיר ד"ר עווני כי המשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ הכין רשימה של יבואנים מצרים המתמחים ביבוא סחורות מישראל על מנת להקל על היצרנים המצרים בפעולת יבוא התשומות הנדרשות מישראל בהתאם להסכם.
 
עפ"י הבכיר המצרי, ההסכם נותן ליצרן והיצואן המצרי יתרון על מקבילו הירדני בכך שהיקף התשומות מישראל מחושב במצטבר כל שלושה חודשים בעוד שהיצואן הירדני על פי ההסכם מתחייב ליישם את אחוז התשומות מישראל בכל משלוח. בהתייחסו לבקשות של מפעלים מצרים באזורי תעשייה נוספים להצטרף להסכם הדגיש עווני כי בשלב זה יצרנים באזורי התעשייה שאושרו בלבד יוכלו לנצל את ההקלות בהתאם להסכם, אולם בעתיד יש כוונה להרחיב את מספר אזורי התעשייה שיכללו במסגרת ההסכם.
 
הבכיר המצרי הזכיר כי בתחילת ישום ההסכם הדומה בירדן הוא כלל אזור תעשייה אחד בלבד ואילו כיום ההסכם הורחב לכלול 13 אזורי תעשייה מועדפים.
 
כ- 350חברות ומפעלים מצרים כבר זכו לקבל את תעודות היצואן ישירות לארה"ב בהתאם להסכם על יצור משותף באזורי תעשייה מועדפים וזאת לאחר שאושרו בידי הועדה המשולשת למצרים ישראל וארצות הברית. 47 חברות נוספות טרם קיבלו התעודות הדרושות וראש היחידה במשרד התעשייה המצרי הסביר כי מדובר בחברות קטנות יחסית המייצאות בפעם הראשונה והתחייבו להשלים את כל הבדיקות הדרושות.