מצרים מכינה תוכנית אסטרטגית לפיתוח ענף בניית אוניות ותחזוקתן

השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ ציין כי תעשיית בניית האוניות נחשבת לתעשייה מבטיחה בתחום התעשייה הכבדה ובעלת ערך מוסף גבוה. עלות ייצור ספינות במצרים גבוהה מהממוצע העולמי ב-12%


00:00 ,31.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ ציין כי תעשיית בניית האוניות נחשבת לתעשייה מבטיחה בתחום התעשייה הכבדה ובעלת ערך מוסף גבוה. עלות ייצור ספינות במצרים גבוהה מהממוצע העולמי ב-12%
 
השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ, ראשיד מחמד ראשיד, הודיע כי הרשות לפיתוח התעשייה, המשרד למודרניזציה בתעשייה ומשרדי ממשלה נוספים שוקדים בימים אלה על הכנת תוכנית אסטרטגית כוללת לפיתוח תעשיית בניית אוניות ותחזוקתן במצרים.

לדברי השר המצרי, התוכנית כוללת מיפוי המצב הנוכחי, קביעת נקודות החולשה והיתרונות על מנת להתגבר על המכשולים והבעיות העומדות בפני פיתוח תעשייה מסוג זה במצרים. בדברים שנשא בכינוס מיוחד לדון בעתיד תעשיית בניית האוניות במצרים בחסות הרשות המצרית לפיתוח תעשייתי הבהיר השר ראשיד כי מצרים ראויה לתפוס מקום נכבד בתעשיית בניית ספינות ותחזוקתן בזכות מיקומה הגיאוגרפי ופעילותה הענפה של תעלת סואץ והימצאותן של סדנאות לתיקון ושיפוץ אוניות בפורט סעיד, אלכסנדריה וסואץ. השר רשיד הוסיף כי תעשיית בניית האוניות נחשבת לתעשייה מבטיחה בתחום התעשייה הכבדה ובעלת ערך מוסף גבוה.
 
בכינוס הצביעו המשתתפים על כך שריבוי הגורמים האחראים בתחום, ביניהם משרדי התעשייה וההגנה, ההשקעות והתובלה ומעורבותה של רשות תעלת סואץ, מסבך את ההליכים ומביא לבזבוז משאבים. לדברי הבכיר המצרי, עלות ייצור ספינות במצרים גבוהה מהממוצע העולמי ב-12% וזאת בעיקר עקב התבססות 65% מהיצור על יבוא.