מצרים מכחישה כוונה להפריט את חברת התעופה הלאומית

שר התעופה האזרחית של מצרים הכחיש שמועות שנפוצו ברשתות החברתיות במדינה וממשלת מצרים הדגישה כי קיימת כוונה ליישם תכנית לפיתוח החברה תוך חידוש צי המטוסים, הרחבת רשת היעדים והגדלת מספר הטיסות


09:44 ,26.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים האחרונים התעורר ויכוח ברשתות החברתיות במצרים, לאחר שנפוצו ידיעות כי ממשלת מצרים מתכוונת למכור את חברת התעופה הלאומית, EgyptAir. נוכח הדיון הציבורי, שר התעופה האזרחית של מצרים, מוחמד עבאס חלמי, מיהר להגיב וטען כי מדובר ב״שמועות חסרות בסיס״. חלמי הוסיף בהצהרה כי ״שמועות אלו מטרתן לעורר מחלוקת, במיוחד לאור ההצלחות וההישגים שהחברה הלאומית עדה לה בתקופה הנוכחית״.

 

בהמשך פורסמה הודעה רשמית מטעם ממשלת מצרים שהדגישה כי EgyptAir היא חברה לאומית שתישאר בבעלות המדינה ולא ניתן לעשות שום ספקולציה בנושא שכן מדובר באחת הזרועות המרכזיות של המדינה במערכת התחבורה האווירית. ההודעה הדגישה את הכוונה ליישם תכנית לפיתוח החברה שמטרתה לחדש את צי המטוסים שלה, להרחיב את רשת היעדים שלה ולהגדיל את מספר הטיסות שלה.

 

יצוין כי מצרים נתונה במשבר כלכלי אשר בא לידי ביטוי בירידה חדה ביתרות המט״ח של המדינה כשאחת הדרכים הנשקלות להקל על המצב היא מכירת נכסים בבעלות המדינה.