מצרים מכחישה הידיעות על כוונות לביטול הסכם ה- QIZ

השרה המצרית לשיתוף פעולה בינלאומי הכחישה הידיעות והבהירה כי ההיפך הוא הנכון- ארה"ב מתכננת להרחיב את ההשקעות באזורי התעשיה המועדפים ו-10,000 המפעלים שבמסגרת ההסכם שואפים להגדיל פעילותם


00:00 ,14.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת המדינה המצרית לשיתוף פעולה בינלאומי, פאיזה אבו אלנגא, הכחישה מכל וכול את הידיעות אשר נפוצו במצרים לאחרונה לפיהן יש כוונה לבטל את ההסכם המשולש בין מצרים, ארצות הברית וישראל לייצור משותף באזורי תעשיה מועדפים QIZ.

השרה המצרית הבהירה כי, ההיפך הוא הנכון וכי הצד האמריקאי מתכנן להרחיב את ההשקעות באזורי התעשיה המועדפים ואילו המפעלים הפועלים במסגרת ההסכם, אשר מספרם מגיע ל-10,000 שואפים להרחיב את יכולת הייצור ולהגביר הייצוא לארצות הברית במסגרת ההסכם.

השרה המצרית נשאה דברים בכינוס אנשי עסקים ממצרים וארצות הברית אשר נערך ביוזמת רשות ההשקעות הממשלתית של מצרים. בכינוס נמסר כי, ארצות הברית נמצאת במקום העשירי מבחינת ההשקעות הזרות במצרים ופועלות בארץ הנילוס 147 חברות אמריקאיות בהשקעה כוללת של שבעה מיליארד לירות מצריות (1.176 מיליארד דולר).

נזכיר כי, ההסכם המשולש לייצור משותף באזורי תעשיה מועדפים מעניק פטור מלא ממכס לתוצרת מצרים המיוצאת לארצות הברית בתנאי שתכלול 10.5% תשומה מישראל.