מצרים מכחישה הטענה שמטוסיה חדרו לתחום האווירי של שדה התעופה באילת

הגנרל אחמד שפיק, השר המצרי לענייני תעופה אזרחית, הכחיש הטענות לפיהן מטוסים מצרים הפרו את התחום האווירי של נמל התעופה באילת. השר המצרי הבהיר כי באיזור מתנהלת התעופה האזרחית על פי הסכמים הקובעים שאיזור הגבול הינו איזור מפגש לנתיבי תעופה ממצרים, ירדן, ערב הס


00:00 ,18.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הגנרל אחמד שפיק, השר המצרי לענייני תעופה אזרחית, הכחיש הטענות לפיהן מטוסים מצרים הפרו את התחום האווירי של נמל התעופה באילת. השר המצרי הבהיר כי באיזור מתנהלת התעופה האזרחית על פי הסכמים הקובעים שאיזור הגבול הינו איזור מפגש לנתיבי תעופה ממצרים, ירדן, ערב הסעודית וישראל.
 
השר המצרי הכחיש בדברים לעיתון האופוזיציה המצרי "אלוופד" כי רשות התעופה האזרחית המצרית קיבלה כל הודעה או תלונה רשמית בנושא, כאילו מטוס נוסעים אזרחי מצרי הפר את התחום האווירי באזור שדה התעופה באילת.
 
שלטונות מצרים מינו את הגנרל סמיר עבדאלמעבוד ראש מנהל התעופה האזרחית לבצע תיאום מול ירדן וערב הסעודית וסוכם לשנות את נתיב התעופה הישן ולהרחיקו 5.1 מיל משדה התעופה באילת באופן שהנתיב החדש יעבור במרחק 5.7 מיל מזרחית לאילת.
 
השר המצרי האשים כי מטוסי חיל האוויר של ישראל חודרים במהלך טיסות אימון לתחום האווירי של שדה התעופה הבינלאומי של שרם אלשיח'.