מצרים מבצעת עבודות פיתוח במעברים היבשתיים בניצנה ורפיח

בכיר מצרי במעבר הגבול ניצנה (אלעוגה) בין מצרים וישראל הודיע שהחלו הכנות בצד המצרי של המעבר לקראת ביצוע הסכם אזורי התעשיה המשותפים שנחתם לפני כשבועיים בקהיר בין מצרים ארה'ב וישראל


00:00 ,28.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

בכיר מצרי במעבר הגבול ניצנה (אלעוגה) בין מצרים וישראל הודיע שהחלו הכנות בצד המצרי של המעבר לקראת ביצוע הסכם אזורי התעשיה המשותפים שנחתם לפני כשבועיים בקהיר בין מצרים ארה'ב וישראל.
 
לדברי הבכיר המצרי ששוחח עם סוכנות הידיעות רוייטרס וסירב לנקוב בשמו, המצרים צופים שתנועת המשאיות במעבר תגדל באופן משמעותי דרך מעבר ניצנה שהוא המעבר הישיר היחיד בין מצרים וישראל " על כן הוחלט להגדיל את שטחי האחסנה ואזורי ההמתנה של המשאיות וכמו כן הוספו שטחים חדשים לפריקה וטעינה". כן הותקן ציוד חדש לבדיקת סחורות כדי להבטיח סיום מהיר ככל האפשר של התהליכים השונים.
 
הרשות המצרית לנמלי היבשה והאויר במשרד התובלה במצרי האחראית על מעבר ניצנה הוציאה הוראות לפיהן יש להדק את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הפועלים במעבר בין היתר המכס, משרד הבריאות, החקלאות והפיקוח על היצוא והיבוא על מנת להבטיח מעבר מהיר של הסחורות מול הצד הישראלי.
 
בתוך כך הודיע בכיר במעבר רפיח כי במעבר החלו הכנות לישום ההסכם באופן שהורחבה יכולת הקליטה של משאיות למאתיים במספר. בחודש הבא יחנכו בצד המצרי של מעבר רפיח מבנה חדש למעבר רפיח.