מצרים מבטלת פעילות המכס הנייד

המכס הנייד יבצע פעולות אך ורק ביצוא של פרויקטים מועדפים כמו תוצרת חקלאית ומטענים המיועדים לארה"ב בהתאם להסכם ה-QIZ. מטרת ההחלטה היא למנוע זיופים בניירת


00:00 ,26.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המכס הנייד יבצע פעולות אך ורק ביצוא של פרויקטים מועדפים כמו תוצרת חקלאית ומטענים המיועדים לארה"ב בהתאם להסכם ה-QIZ. מטרת ההחלטה היא למנוע זיופים בניירת
 
מנהל המכס במצרים, מחמד חסן סאלם, פרסם החלטה המגבילה את פעילות המכס הנייד המפקח על סחורות ליצוא, וזאת במטרה להגביל את הזיופים בניירת והצהרות כוזבות על תכולת מכולות.
 
על פי החלטת ראש המכס המצרי, המכס הנייד יבצע פעולות אך ורק ביצוא של פרויקטים מועדפים כמו תוצרת חקלאית ומטענים המיועדים לארצות הברית בהתאם להסכם ה-QIZ, באופן שבדיקת המטען על ידי המכס תתבצע בשטח המפעל, על פי החלוקה הגיאוגרפית על ידי צוות מעריכים ובודקים אשר יפקחו על מילוי המכולה ואף יבדקו את איכות האריזה.
 
העיתון המצרי "אלאהראם", המביא את הידיעה, מדווח כי גלאל אבו אלפותוח, יועץ שר האוצר המצרי לענייני מכס, הבהיר כי מטרת ההחלטה היא למנוע זיופים בניירת מטעני יצוא ותכולתן של מכולות והסדר הפעילות במכס הנייד, אשר הוקם בקהיר עוד בשנת 1996 על מנת לזרז את הליכי היצוא ולפשטם, על ידי ביצוע בדיקת המכס בשטח המפעל.
 
הקמת המכס הנייד נועדה להימנע מפתיחת המכולות ליצוא לאחר אריזתן וחתימתן בחותמת במכס ונעילת המנעולים המאושרים על ידו ושילוח יבשתי ישיר לנמל המוצא. הבכיר המצרי הוסיף כי ההקלות על יצואנים נוצלו לרעה על ידי מספר גורמים כאשר בעת פתיחת המכולה לא נכחו אלא בעלייה ושני פקידים, דבר אשר הביא לשחיתות וזיופים. כמו כן התגלה מספר גדול של ניירות פיקטיביים של מכולות ליצוא אשר על פיהן קיבל היצואן כביכול החזרי מס ומענקי עידוד.