מצרים: ירידה של 35% בתנועת הסחורות בתעלת סואץ

לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית תנועת הובלת הסחורות דרך תעלת סואץ ירדה ב-35% בשבוע שעבר, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה במהלך שנת 2023. במקביל נרשמה עלייה של 67.5% בהובלת סחורות בנתיב כךף התקווה הטובה באפריקה


10:06 ,11.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות שהרשויות במצרים אינן מפרסמות נתונים רשמיים, נראה כי התנועה בתעלת סואץ ומכאן גם הכנסות המדינה בירידה מתמדת עקב התקפות החות׳ים על כלי שיט בים האדום והסטה של כלי שיט מנתיב זה.

 

לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית שהתפרסמו אתמול, תנועת הובלת הסחורות דרך תעלת סואץ ירדה ב-35% בשבוע שעבר, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה במהלך שנת 2023. במקביל, במהלך אותה התקופה, כך לפי נתוני הקרן, נרשמה עלייה של 67.5% בהובלת הסחורות בנתיב כף התקווה הטובה באפריקה בעקבות החלטת חברות הספנות הגדולות לשנות מסלול.

 

ארגון המורדים החות׳ים בתימן הנתמכים על ידי איראן מצהיר כי הוא תוקף רק אניות הקשורות לישראל כחלק מהמאמצים שלהם להפסיק את המלחמה ברצועת עזה. מאז ה-18 בנובמבר 2023 הותקפו 25 אניות מסחריות ששייטו בדרום הים האדום ובמפרץ עדן. בתחילת השבוע הודיעו החות׳ים כי כל אנייה שרוצה להימנע מפגיעה צריכה לפרסם כי ״אין לה קשר לישראל״.