מצרים: חקירה נגד חברות הספנות בחשד לתיאום מחירים

השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ הורה לחקור את סוכני הספנות ואף לחשוף קיומם של הסכמים חשאיים בין חברות הספנות העלולים לפגוע בתחרות ולהביא לעליית מחירים


00:00 ,06.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ הורה לחקור את סוכני הספנות ואף לחשוף קיומם של הסכמים חשאיים בין חברות הספנות העלולים לפגוע בתחרות ולהביא לעליית מחירים
 
השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ רשיד מחמד רשיד החליט להורות לממונה על ההגבלים העסקיים וההגנה על התחרות במשרדו לחקור את סוכני הספנות במצרים בחשד ליצירת מונופול.
 
השר המצרי ביקש מהממונה לבחון את המתרחש במגזר שירותי הספנות ולבדוק כי חברות הספנות במצרים אינן מתנהגות כמונופול בכל הקשור לתעריפי שירותי ההובלה הימית, הפריקה והטעינה וכדומה.
 
השר המצרי אף הורה לחשוף קיומם של הסכמים חשאיים בין חברות הספנות במצרים העלולים לפגוע בתחרות ולהביא לעליית מחירים.
 
לדברי השר המצרי, החלטתו התקבלה במסגרת פעילות משרדו להילחם בהשלכות השליליות של עלייה בלתי מחויבת המציאות בתעריפי ההובלה הימית, על יכולת התחרות של מוצרי היצוא המצרים בשווקים הבינלאומיים ועל מחירי הסחורות המיובאות.
 
השר רשיד הוסיף עוד כי העלייה בתעריפי ההובלה הימית מביאה להתייקרות מוצרים בשוק המקומי וכי פתיחת שוק ההובלה הימית הוא אחד היעדים המרכזיים במסגרת תוכנית משרדו לעידוד היצוא.
 
עוד דיווח השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ כי קיבל תלונות מאיחוד התעשיינים המצרי ומחברות העוסקות ביבוא ויצוא המצביעות על התייקרות בתעריפי ההובלה הימית במצרים באופן החורג מהממוצע המקובל בנמלי האזור.