מצרים: חלופות להובלה יבשתית בישראל בין הים התיכון לים סוף לא ישפיעו על תעלת סואץ

מומחה מצרי המעיט בחשיבות הפרויקט כדרך חלופית למעבר בתעלת סואץ והדגיש כי התעלה עודנה מהווה הדרך הטובה, הזולה והמהירה ביותר. לדבריו, התובלה יבשתית במשאיות יקרה פי שבעה מהתובלה הימית


00:00 ,01.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מומחה מצרי המעיט בחשיבות הפרויקט כדרך חלופית למעבר בתעלת סואץ והדגיש כי התעלה עודנה מהווה הדרך הטובה, הזולה והמהירה ביותר. לדבריו, התובלה יבשתית במשאיות יקרה פי שבעה מהתובלה הימית
 
היועץ הכלכלי לרשות תעלת סואץ, עבדאלתוואב חגאג, הבהיר כי להערכתו לתוכנית בישראל להקמת גשר היבשתי שיחבר בין נמלי הים של ישראל לחוף הים התיכון לנמלי אילת ועקבה, לא תהיה השפעה על ההכנסות ממעבר בתעלת סואץ.

המומחה המצרי המעיט בחשיבות הפרויקט כדרך חלופית למעבר בתעלת סואץ והדגיש כי התעלה עודנה מהווה הדרך הטובה, הזולה והמהירה ביותר.

על פי העיתון "אלחיאת", היוצא לאור בלונדון, מסר המומחה המצרי כי כל פרויקט שנועד להתחרות בתעלת סואץ צריך להציע אלטרנטיבה זולה, בטוחה ומהירה יותר מהתעלה בהשוואה לתובלה הימית, אשר להערכתו נותרת הדרך הזולה ביותר לפני הרכבת ותובלה יבשתית.
 
לדבריו, התובלה יבשתית במשאיות יקרה פי שבעה מהתובלה הימית, ואילו ההובלה ברכבות יקרה פי 3.5 מהתובלה הימית וממילא שתי האופציות להובלה יבשתית מצריכות השקעה גדולה ובזבוז אנרגיה.

המומחה הכלכלי המצרי ציין עוד כי למרות שנמלי הים של ישראל לחופי הים התיכון, חיפה ואשדוד, יגיעו עד שנת 2008 ליכולת קליטה של 1.4 מיליון מכולות, אין לנמלי הים באילת ובעקבה יכולת דומה.