מצרים: חברת התעופה הלאומית מפסיקה לשלם עמלות לסוכנים

לשכת סוכני התיירות במצרים מזהירה כי ההחלטה תביא להפסדים של כ-24 מיליון דולר בקרב סוכני הנסיעות. חברת התעופה: החברה מיישמת את תקנות יאט"א


00:00 ,29.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת סוכני התיירות במצרים מזהירה כי ההחלטה תביא להפסדים של כ-24 מיליון דולר בקרב סוכני הנסיעות. חברת התעופה: החברה מיישמת את תקנות יאט"א
 
משבר פרץ בין לשכת סוכני הנסיעות במצרים לבין חברת התעופה הלאומית המצרית Egypt Air על רקע הודעת חברת התעופה המצרית כי החל מתאריך 1.7.2010 תבטל לחלוטין מתן עמלות לסוכני נסיעות על מכירת כרטיסי טיסה ותחל ליישם "עמלת אפס".
 
עבדאלחמיד ראדי, ראש ועדת התעופה בלשכת סוכני התיירות במצרים, הזהיר כי ההחלטה תגרום לסוכני הנסיעות במצרים הפסדים הנאמדים ב-133 מיליון לירות מצריות (23.646 מיליון דולר). ראדי הוסיף כי הנזק מהחלטת חברת התעופה המצרית כפול ומכופל מכיוון שהוא עודד חברות תעופה זרות לנקוט בהליך דומה ולבטל את נוהל תשלום עמלות לסוכני הנסיעות.
 
לשכת סוכני הנסיעות במצרים דורשת מחברת התעופה הלאומית לדחות את ביצוע ההחלטה עד לסוף השנה, על מנת שיוכלו להיערך כראוי ולעמוד בהתחייבויות קיימות של סוכני הנסיעות.
 
ראדי הזהיר כי להחלטת Egypt Air תהיה גם השפעה על הכנסות המדינה מכיוון שסוכני הנסיעות משלמים 10% מהעמלה המשולמת להם כמס לקופת המדינה. לדבריו, חברת התעופה המצרית עירבה בהחלטתה בין תמריצים לבין עמלה והוסיף כי החברה נוהגת לשלם לסוכני הנסיעות תמריצים על פי מכירות בהיקף של 0.5% עד 3%.
 
אשרף חסן, סגן נשיא תחום הסחר בחברת התעופה הלאומית של מצרים, הדגיש כי מטרת ההחלטה להפסיק לשלם עמלות לסוכני נסיעות היא לשמור על האינטרס של הנוסע אשר נהג עד כה לשלם עמלות לסוכני הנסיעות בעת הזמנת כרטיסים, אולם עם ביטול ההזמנה, לא היה זוכה להחזר על העמלה, אלא על מחיר הכרטיס בלבד.
 
לדברי הבכיר בחברת התעופה המצרית, החברה מיישמת בכך את תקנות ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א להשגת שקיפות בהליך מכירת כרטיסי טיסה המחייבת בין היתר הטבעת המחיר האמיתי על הכרטיס כולל מסים והיטלים ממשלתיים.