מצרים וירדן לקראת סיכום על מחיר הגז הטבעי

על פי ההערכות בקהיר, הסיכום בין הצדדים עומד על 4 דולר לכל מיליון BTU; אם יישמרו היקפי האספקה המוסכמים הרי שייקור מחיר הגז המצרי לירדן יתבטא בתוספת של 250 מיליון דולר להכנסות מאספקת גז לממלכה


00:00 ,28.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מצרים וירדן קרובות לסיכום על מחיר אספקת הגז הטבעי המצרי לממלכה. כך מדווח העיתון המצרי "אלמסרי אליום", היודע לספר כי נציגי ירדן מסרו את תשובתם החיובית להצעה המצרית בדבר הייקור בתעריפי הגז והנושא נמצא כעת בדיון בממשלת מצרים.

 

בכיר במשרד הנפט המצרי מסר, כי ייקור מחיר הגז המצרי לירדן יתבטא בתוספת של 250 מיליון דולר להכנסות מאספקת גז לממלכה, אם יישמרו היקפי האספקה המוסכמים. על פי ההערכות בקהיר, הסיכום בין הצדדים עומד על 4 דולר לכל מיליון BTU. בכירים במשק הגז המצרי סירבו להתייחס למספרים שסוכמו עם ירדן, מחשש שהדבר ישליך על משאים ומתנים המתקיימים עם מדינות וחברות אחרות, בהתייחס לדיונים מול EMG והחברה הצרפתית GDF.

 

בתוך כך נמסר כי, מתחילת השנה נרשמה ירידה של 65% בהיקף אספקת הגז המצרי לירדן לכדי 51.7 מיליון דולר וזאת לעומת 144.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסקה באספקת הגז המצרי לירדן עקב הפיגועים בצינור הגז בסיני, הביאו לגידול של 55% בייבוא הנפט הגולמי הירדני לכדי 170,000 חביות לעומת 110,000 חביות בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.