מצרים: הרחבת נמל התעופה בהורגאדה

החברה המצרית לשדות תעופה משקיעה 155 מיליון דולר בפיתוח נמל התעופה שיושקעו, בין היתר, בבניית בית נתיבות חדש ומסלול נחיתה רחב ממדים


00:00 ,01.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה המצרית לשדות תעופה משקיעה 155 מיליון דולר בפיתוח נמל התעופה שיושקעו, בין היתר, בבניית בית נתיבות חדש ומסלול נחיתה רחב ממדים
 
החברה המצרית לשדות תעופה הודיעה על תחילת העבודות לפיתוחו והרחבתו של שדה התעופה הבינלאומי בעיר הקיט הורגאדה (ע'רדקה) לחופו של ים סוף.
 
העבודות כוללות בניית בית נתיבות חדש בעלות של 155 מיליון דולר במימון מקומי, וזאת במטרה להגדיל את יכולת הקליטה של שדה התעופה מ-4.5 מיליון נוסעים בשנה כיום עד כדי 7.5 מיליון נוסעים בשנה. במקביל, מתבצעות עבודות לבניית מסלול נחיתה חדש באורך של 4 קילומטר וברוחב של 60 מטר על מנת שיוכל לאפשר נחיתת מטוסי ענק דוגמת איירבאס 380.
 
עיר הקיט הורגאדה, או בשמה המצרי ע'רדקה, שוכנת לחופו של ים סוף במרחק 500 קילומטר דרומית לבירה קהיר. העיר, שהיתה בתחילת שנות העשרים מושבת דייגים קטנה, הפכה במשך השנים למרכז תיירותי חשוב לחופו של ים סוף ולאתר תיירות חשוב במפת הצלילה העולמית.
 
בשנים האחרונות הפשירה ממשלת מצרים קרקעות לחוף הים לבניית פרוייקטים בתחום התיירות וכיום משתרעת רצועת החוף הבנויה של העיר לאורך 20 קילומטר של מלונות ברמות שונות. העיר משמשת מקור משיכה בעיקר לתיירים מרוסיה ומדינות האיחוד האירופי. לפני כעשור היתה העיר גם על מפת הנופש הישראלי אשר הגיע לעיר בטיסות צ'רטר ישירות משדה התעופה בן גוריון, אולם עקב סרבול ועיכובים במתן אשרות כניסה למצרים, דעכה תנועת התיירות מישראל לעיר המצרית.