מצרים: הסכם בשווי 700 מיליון דולר למימון פרויקט קו המטרו הרביעי

ראש ממשלת מצרים הביע את הערכתו לתמיכה שמעניקה ממשלת יפן לחיזוק יחסי קהיר-טוקיו והזכיר כי השת״פ בין מצרים ליפן רשם צמיחה מתמדת וכולל את פרויקט השלב הראשון של קו המטרו הרביעי ופרויקט שדרוג נמל התעופה בורג אל ערב


10:25 ,02.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש ממשלת מצרים, ד״ר מוסטפא מדבולי, הודיע על חתימת הסכם מספר שלוש במסגרת השלב הראשון של הקו הרביעי של מטרו קהיר רבתי. ההסכם בשווי כולל של 100 מיליארד ין יפני (כ-700 מיליון דולר) נחתם עם אחת מסוכנויות הממשלה היפנית שמממנת את הפרויקט.

 

מדבולי תיאר את הסכם המימון כ״אחת מחבילות המימון הגדולות ביותר שנועדו לתמוך בתוכנית פיתוח התחבורה במצרים״. הוא הוסיף שהקו הרביעי יתרום לקישור העיר ״השישי באוקטובר״, והאתרים הארכיאולוגים באזור הפירמידות עם רשת המטרו.

 

טקס החתימה נערך כשראש הממשלה המצרי ומקבילו היפני, פומיו קישידה, השתתפו בפורום אנשי עסקים מצרים ויפנים. מדבולי הביע את הערכתו לתמיכה שמעניקה ממשלת יפן לחיזוק יחסי קהיר-טוקיו והזכיר כי שיתוף הפעולה בין מצרים ליפן רשם צמיחה מתמדת בשנים האחרונות. סך תיק המענקים וההלוואות היפני הסתכם בכ-3 מיליארד דולר, ליישום 18 פרויקטים, בהתאם ליעדי הפיתוח בר-קיימא ולתוכנית 2030 של הממשלה. זה כולל את פרויקט השלב הראשון של קו המטרו הרביעי ופרויקט שדרוג נמל התעופה בורג אל ערב בסמוך לאלכסנדריה.