מצרים: הנחיות מחמירות לגבי כניסת נוסעים וסחורות מישראל

הרשויות במצרים הבהירו כי החמרת הנהלים נועדה כדי למנוע את העברת נגיף קדחת מערב הנילוס למצרים, לאחר שמשרד הבריאות הישראלי הודיע על הופעת מקרי הידבקות ומוות מהמחלה


10:28 ,23.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהלת הרפואה המונעת במשרד הבריאות והאוכלוסייה של מצרים הוציאה הנחיות מחמירות בנושא כניסת נוסעים וסחורות מישראל. לפי הדיווחים, יצאו הנחיות למחלקות ההסגר בנמלי הכניסה השונים במדינה, ובכלל זה העלאת רמת הכוננות והחמרת נהלי בקרת הבריאות לנוסעים, כלי תחבורה, וסחורות המגיעות מישראל. הרשויות במצרים הבהירו כי החמרת הנהלים נועדה כדי למנוע את העברת נגיף קדחת מערב הנילוס למצרים, לאחר שמשרד הבריאות הישראלי הודיע על הופעת מקרי הידבקות ומוות מהמחלה.

 

המשרד הנחה את מחלקות ההסגר בנמלי הכניסה לבצע בדיקות רפואיות לכל המגיעים בטיסות מישראל, במישרין או בעקיפין, באמצעות מצלמות תרמיות, שערים תרמיים או מכשירי מדידת חום מרחוק. כמו כן אמורים להתבצע ראיונות חזותיים עם הנוסעים וצוותי התחבורה המגיעים מישראל.  עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי על צוותי ההסגר להעביר מקרים חשודים לבית החולים הרלוונטי על מנת להעריך את מצבם הבריאותי ולהודיע מיידית למינהל הכללי להסגר ולמנהל הבריאות שאליו קשורה פעילות ההסגר.

 

נציין כי משרד הבריאות הישראלי הודיע בשבוע שעבר כי עד כה דווח על 31 נפטרים מקדחת מערב הנילוס.

 

על פי פרסומי משרד הבריאות הישראלי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.