מצרים: הנחיות ליצואנים לקראת ביצוע ההסכם על יצור באזורי תעשייה מועדפים QIZ

מצרים ממשיכה בהיערכות לביצוע ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ. מקורות כלכליים בקהיר מסרו כי המשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ מתעתד לנקוט סנקציות על חברות מצריות שיחרגו מההסכם באופן שייאסר עליהן ליצא סחורות לשוק האמריקני


00:00 ,07.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מצרים ממשיכה בהיערכות לביצוע ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ. מקורות כלכליים בקהיר מסרו כי המשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ מתעתד לנקוט סנקציות על חברות מצריות שיחרגו מההסכם באופן שייאסר עליהן ליצא סחורות לשוק האמריקני.
 
לעיתון ,אלשרק אלאווסט", היוצא לאור בלונדון, נודע כי העונש על עבירה ראשונה יהייה איסור ייצוא לתקופה של שלושה חודשים. במקרה של עבירה נוספת יוטל איסור יצוא של שישה חודשים. במקרה של הישנות העבירה תוטל סנקציה של איסור יצוא לארה"ב לתקופה של שנה שלמה.
 
מקורות במשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ מסרו כי מדובר בהחלטת שפרסם השר רשיד מוחמד רשיד במסגרת ההנחיות לביצוע ההסכם. הצד המצרי מינה את נציגיו בועדה המשולשת ומדובר בנציגים של שלטונות המכס, המשרד לסחר חוץ, איגוד התעשיינים המצרי והיצרנים.
 
הצד המצרי החל לנסח את הפעולות הדרושות על מנת לקבוע את הפרוייקטים שיאושרו לפעול במסגרת אזורי התעשייה המועדפים ויוצגו בפני הועדה המשותפת לישראל מצרים וארצות הברית, כמו כן החלו בהכנת רשימת החברות המבקשות להיכלל בהסכם והכנת התעודות שיוצאו למפעלים והחברות השונות המייצרות במסגרת אזורי התעשייה המועדפים.
 
מצרים מתעתדת להזמין את נציגי הצדדים בועדה המשולשת לפגישה על מנת לאשר רשימת החברות אשר תועבר לשלטונות המכס במצרים וארצות הברית. הועדה תבדוק כי אכן המפעלים והחברות הפועלות בהתאם להסכם עומדות בתנאים שנקבעו על ידי הסכם היצור המשותף באזורי תעשייה מועדפים.
 
החלטת השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ כוללת מספר התחייבויות שעל החברות השונות לקבל על עצמן במסגרת ההסכם ובכלל זה הגשת בקשה כתובה לפי טופס מיוחד הכולל את שם החברה או המפעל, כתובתו, מס' טלפון, מס' פקס, דוא"ל, המנהל האחראי, נציג החברה, המוצרים שיכללו בהסכם.
 
החברות והמפעלים, מגישי הבקשות, יתחייבו שסחורות היצוא יתאימו לדרישות ההסכם באופן שהסך הכולל של היצוא בכל עונה יכלול תשומות מישראל בהיקף של 11.7% דבר שיצויין ברשימון היצוא. החברות מתחייבות, על פי דרישת השר המצרי, להגיש, ליחידה האחראית על ביצוע ההסכם במשרד לתעשייה וסחר חוץ בתום כל עונת יצוא, את הניירת המוכיחה עמידה בתנאי ההסכם. הניירת תכלול את כל מסמכי היצוא כולל מועדי ההעמסה, סוג הסחורה וערכה. לכך יצורפו מסמכים המוכיחים התשומות הישראליות, חשבון ספק, תעודת מקור, רשימון יבוא מאושר, אשר לפי ההסכם צריכות להיות מיובאות למצרים לאחר כניסת ההסכם לתוקף.