מצרים: המשבר הכלכלי העולמי הביא לביטול פרויקטים והורדת תחזיות צמיחה

כמו כן הודיע השר לסחר חוץ על הקפאת פרויקט שנועד להפוך את מצרים למרכז עולמי לסחר במעבר לפיו היא תקלוט 60% מתנועת הסחר מסין לאיטליה


00:00 ,16.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

כמו כן הודיע השר לסחר חוץ על הקפאת פרויקט שנועד להפוך את מצרים למרכז עולמי לסחר במעבר לפיו היא תקלוט 60% מתנועת הסחר מסין לאיטליה
 
החברה המצרית "תעלת סואץ למכולות" הודיעה כי הפחיתה את תחזית הצמיחה של היקפי הסחר לשנת 2008 ל-2% בלבד לעומת 16% בתחילת השנה.
 
חברת "תעלת סואץ לתכולות" מרכזת את פעילותה בהעברת משלוחים מאוניות המגיעות מהמזרח הרחוק והעמסתם על אוניות קטנות יותר להעברתן בטרנזיט לאירופה. תחזית הצמיחה של החברה נקבעת לצורך יישום תוכניות פיתוח והרחבת הפעילות.
 
ג'יימס פלווי, חבר מועצת המנהלים של החברה, הודיע כי הירידה התלולה בתחזיות נובעת מהמשבר העולמי ומירידה צפויה בהיקפי העברת הסחורות מהמזרח הרחוק לאירופה. החברה צופה עוד כי בשנת 2009 יגיע היקף הצמיחה ל-3% בלבד. עוד נמסר כי החברה פועלת על פי תוכנית פיתוח בהיקף של 700 מיליון דולר אשר שמה לה למטרה לטפל ב-5.2 מיליון מכולות עד שנת 2011.
 
בתוך כך הודיע השר המצרי לסחר חוץ, רשיד מחמד רשיד, כי בעקבות המשבר בכלכלה העולמית הוחלט להקפיא את השיחות בין מצרים, סין ואיטליה על הפרויקט להפוך את מצרים למרכז עולמי לסחר במעבר. הכוונה הייתה להגיע לסיכום לפיו מצרים תקלוט 60% מתנועת הסחר מסין דרך תעלת סואץ ותעביר את הסחורות בטרנזיט לאיטליה, אשר תהווה שער הכניסה של הסחורה הסינית למדינות מזרח אירופה ולמספר מדינות במערב היבשת. רשיד הביע אכזבה מכך שהפרויקט לא יצא לפועל מכיוון שהוא היה אמור לכלול הקמת אזורים לוגיסטיים רחבי היקף באזור תעלת סואץ לקליטת הסחורות מסין והעמסתן ליעדן החדש.