מצרים דורשת להקטין את התשומה הישראלית ב-QIZ ל-8%

גורמים מצרים רשמיים הבטיחו לתעשיינים המצרים הפועלים במסגרת ההסכם כי יפעלו להפחית אף יותר את היקף התשומה הישראלית הנדרשת במסגרת ההסכם ולהשוותה להסכם המקביל עם ירדן


00:00 ,26.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

גורמים מצרים רשמיים הבטיחו לתעשיינים המצרים הפועלים במסגרת ההסכם כי יפעלו להפחית אף יותר את היקף התשומה הישראלית הנדרשת במסגרת ההסכם ולהשוותה להסכם המקביל עם ירדן
 
ממשלת מצרים צפויה לפתוח בימים הקרובים בתהליך בחינה מחדש של המצב בו נמצא ההסכם המשולש לייצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ.
 
מקורות יודעי דבר בקהיר מסרו ל-port2port כי גורמים מצרים רשמיים הבטיחו לתעשיינים המצרים הפועלים במסגרת ההסכם כי יפעלו להפחית אף יותר את היקף התשומה הישראלית הנדרשת במסגרת ההסכם ולהשוותה להסכם המקביל עם ירדן כך שתעמוד על 8% לעומת 10.5% כיום, וזאת כתנאי לקבלת פטור ממכס בעת היצוא לארה"ב.
 
ההסכם ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים נחתם בקהיר על ידי נציגים מישראל, מצרים וארה"ב ב-16 לינואר 2004 והוא נועד לאפשר כניסת מוצרים מצרים ללא מכס לשווקים בארה"ב במידה וכללו תשומה ישראלית באחוז של 11.7% אשר הופחת בהדרגה. בתחילת החודש פרסמנו כי יצואנים מצרים בתחום הטכסטיל הפעילים במסגרת ההסכם המשולש גורסים כי בשלוש השנים האחרונות לא השיג יצוא ההלבשה והטכסטיל המצרי לארה"ב במסגרת ההסכם ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ את היעד המיוחל של 3 מיליארד דולר ועמד על 2.4 מיליארד דולר בלבד מתוכם 1.3 מיליארד דולר הלבשה מוכנה.
 
העיתון "אלחיאת" היוצא לאור בלונדון מדווח כי במקביל תדון ממשלת מצרים בדין וחשבון מיוחד הכולל מסקנות של תעשיינים מצרים לפיהן המפעלים בתחום הטכסטיל במצרים לא השיגו את הפיתוח הנדרש בתחום היצור ושימוש בטכנולוגיה חדישה בכל הקשור לצביעה ומיכון לצד הכשרת כוח אדם והדרכתו במטרה להתחרות בשוק תחרותי מול תוצרת מסין ומאמריקה הלטינית.