מצרים: גידול ביבוא מכוניות ממרוקו

כל הרכבים הם מסוג רנו לוגאן מתוצרת מרוקו והוא הוכנסו למצרים בפטור מלא במסגרת הסכם "אגאדיר" המעניק פטור מלא לסחר בין המדינות החתומות


00:00 ,01.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

כל הרכבים הם מסוג רנו לוגאן מתוצרת מרוקו והוא הוכנסו למצרים בפטור מלא במסגרת הסכם "אגאדיר" המעניק פטור מלא לסחר בין המדינות החתומות
 
מנתונים רשמיים של רשות המכס המצרית עולה כי מספר כלי הרכב אשר יובאו למצרים ממרוקו בהתבסס על הליך הפטור המלא ממסים מתחילת השנה עמד על 2,336.
 
כל הרכבים הם מסוג רנו לוגאן מתוצרת מרוקו והוא הוכנסו למצרים בפטור מלא במסגרת הסכם "אגאדיר" המעניק פטור מלא לסחר בין המדינות החתומות דהיינו מצרים, מרוקו, ירדן ותוניסיה במקרה שהמוצר הוא 40% מתוצרת מקומית.
 
ח'אלד נוסייר, נציג חברת EIM יבואנית רנו במצרים, הדגיש כי בכוונתו להגדיל את מספר המכוניות המיובאות ממרוקו ב-10%, וזאת על מנת לעמוד בביקושים למכוניות אלה בשוק המקומי והעלייה במספר ההזמנות לרכבים מסוג זה. הרכב מדגם רנו לוגאן המיוצר במרוקו מאז חודש יולי 2005 זוכה להצלחה בשוק המצרי עקב מחירו הנמוך. המכונית מצוידת במנוע 1,600 סמ"ק המייצר 90 כ"ס ב-3,000 סל"ד.
 
בתוך כך, שוררת ציפייה דרוכה בשוק המכוניות החדשות במצרים בהמתנה לירידת מחירים לקראת כניסתה לתוקף של התקנה על הפחתת מכסים המושתים על כלי רכב המיובאים מיצרניות המכוניות באירופה. בקהיר מדווחים כי רגיעה נרשמה במכירת מכוניות חדשות בהמתנה לתחילת שנת 2010, מועד יישום הפחתה בשיעור של 10% במכס על מכוניות מיובאות מאירופה עד לביטולו סופית בשנת 2019.
 
במקביל, שוררת דאגה במצרים מפגיעה בייצור המקומי של מכוניות עקב הפחתת המכסים על מכוניות מיובאות מאירופה וממשלת מצרים צפויה להעניק תמריצים ליצרנים המקומיים על מנת לשפר את יכולת התחרות שלהם.