מצרים: בכירי המשק השתתפו בסמינר על ייצוא לישראל

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני, ביקר אתמול בקהיר, נפגש עם אנשי עסקים ופקידי ממשלה ואף ערך סמינר המסביר על אפשרויות היצוא לישראל, לוגיסטיקה ביצוא וענפים בעלי פוטנציאל


12:49 ,28.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול ערך סגן נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, מר אמיר שני, ביקור בקהיר. מטרת הביקור היא לנסות לקדם את הסחר בין המדינות ובמיוחד את היבוא ממצרים.
 
 
במהלך הביקור נפגש מר שני עם אנשי עסקים, פקידי ממשלה ואף ערך סמינר המסביר על אפשרויות הייצוא לישראל, לוגיסטיקה ביצוא ודיון בענפים פוטנציאליים למסחר. בסמינר השתתפו בכירי המשק במצרים בתחומי המזון, טקסטיל, חומרי בנייה, לוגיסטיקה.
 
 
איגוד לשכות המסחר בישראל רואה פוטנציאל גדול בהגדלת היבוא ממצרים, דבר שלא רק מהווה הזדמנות כלכלית לעסקים הישראלים, אלא גם תורם לשלום וליציבות באזור.
 
 
בסיום הביקור נערך אירוע חגיגי לציון 40 שנה להסכם השלום בבית השגרירות האמריקאית בקהיר בהשתתפות בכירי המשק במצרים.  
 

בשנת 2018 היצוא מישראל למצרים עמד על 111 מיליון דולר - גידול של כ-30% לעומת 86 מיליון דולר בשנת 2017. נציין כי כ-72% מהיצוא למצרים ב2018 נעשה במסגרת ה-QIZ. היבוא ממצרים לישראל עמד על 72 מיליון דולר - גידול של כ-10% לעומת 2017 אז עמד היבוא על סף של כ-63 מיליון דולר. עיקר הסחר בין המדינות מתקיים במגזר הכימיקלים, פירות וירקות, פלסטיקה, טקסטיל, עץ, מזון ודגים ועוד.
 
 
 
 
בתמונה (מימין) שגריר ישראל במצרים, דוד גוברין, אמיר שני, ושגריר ארה״ב (בפועל) במצרים, תומס גולדברגר. צילום: שגרירות ארה״ב בקהיר