מצרים: איסור על טיסת כדורים פורחים מעל עתיקות לוקסור

סופה של אטרקציה. רשות התעופה האזרחית של מצרים הודיעה על הפסקה לאלתר של כל פעילויות החברות המפעילות כדורים פורחים לתיירים באזור לוקסור במצרים עילית


00:00 ,08.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

סופה של אטרקציה. רשות התעופה האזרחית של מצרים הודיעה על הפסקה לאלתר של כל פעילויות החברות המפעילות כדורים פורחים לתיירים באזור לוקסור במצרים עילית.
 
ראש רשות התעופה האזרחית במצרים עמאד סלאם מסר כי ההחלטה התקבלה לבקשת רשות העתיקות במצרים מחשש לפגיעה באוצרות העתיקות הפרעוניים באזור. סלאם הוסיף כי הבקשה התקבלה בעקבות החשש שכדורים פורחים יצאו ממסלולם ויפלו על העתיקות הנדירות באזור.
 
ועדה משותפת לרשות התעופה האזרחית ורשות העתיקות של מצרים הוקמה על מנת לבחון חלופות לפעילות הכדורים הפורחים ובמקביל להתקין תקנות להפרחתם באופן שלא יפגע בעתיקות באזור.
 
נזכיר כי לאחרונה מציעות חברות בתחום התיירות במצרים לתיירים באזור לוקסור טיסה של כשעה בכדור פורח המאפשר מבט ממעוף הציפור על עתיקות העיר הפרעונית הקדומה "תבאי" הנחשבת למוזיאון הפתוח הגדול בעולם.
 
בין השאר נמצאים בשטח העיר אתרי המקדשים של כרנכ ולוקסור. מעברו השני של הנילוס, על הגדה המערבית, ניצבים המקדשים והקברים הכוללים את עמק המלכים  ועמק המלכות.