מצרים: אושרה הקמת כור גרעיני לחוף הים התיכון

מצרים מתכוונת להשקיע בפרויקט המיועד להפקת חשמל 4 מיליארד דולר ולבנות אותו באמצעות שיתוף פעולה עם חברות זרות. לאחרונה גברה הביקורת במצרים על הפסקות החשמל הרבות במדינה


00:00 ,26.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מצרים מתכוונת להשקיע בפרויקט המיועד להפקת חשמל 4 מיליארד דולר ולבנות אותו באמצעות שיתוף פעולה עם  חברות זרות. לאחרונה גברה הביקורת במצרים על הפסקות החשמל הרבות במדינה 
 
עכשיו זה סופי. נשיא מצרים חוסני מובארכ פרסם אמש החלטה נשיאותית להקים את הכור הגרעיני המצרי הראשון באזור "אלצ'בעה" לחוף הים התיכון ממערב לאלכסנדריה. החלטתו של הנשיא המצרי התקבלה לאחר דיונים ארוכים ומסורבלים אשר עיכבו את הפרויקט למשך מספר שנים וזאת עקב התנגדות גורמי איכות סביבה לבניית כור גרעיני באתר והצעתם של יזמים מצרים להקים במקום מיזם תיירות רחב היקף.
 
נשיא מצרים הכריע במחלוקת וקבע כי אין השפעה לבניית הכור הגרעיני על אישורי מגורים סמוכים ועל איכות הסביבה והדגיש כי בחן את הדבר בביקוריו הרבים בצרפת.
 
מצרים מתכוונת להשקיע בפרויקט הכור הגרעיני להפקת חשמל סכום של 4 מיליארד דולר לערך ולבנות אותו באמצעות שיתוף פעולה בין חברות מקומיות וזרות בהתאם למכרז בינלאומי מפורט שיפורסם בקרוב.
 
שירותי הייעוץ בשלבי הביצוע להקמת הכור הגרעיני הראשון במצרים הוענקו לחברה האוסטרלית Worley Parsons, וזאת בהתאם להצעה שהגישה החברה האוסטרלית בהיקף של 900 מיליון לירות מצריות (כ-161 מיליון דולר).
 
נזכיר כי במצרים פועל כור גרעיני קטן לצורכי מחקר באינשאס אשר נבנה בידי מומחים רוסים עוד בשנת 1964. החלטתו של נשיא מצרים זכתה להבלטה רבה בתקשורת המצרית והיא התקבלה בתזמון בו גוברת הביקורת על הממשלה בקהיר בשל חוסר היכולת לספק את צרכי החשמל של המדינה לאורך תקופת הקיץ והפסקות החשמל הרבות שהן מנת חלקם של אזרחי מצרים בימים אלה. כמו כן לא ניתן להתעלם מעיתוי פרסום החלטת הנשיא המצרי עם הודעת איראן על תחילת הפעלת הכור הגרעיני בבושהר.