ממשלת לבנון מאשימה את ישראל בשיבושים אלקטרוניים בשדה התעופה של ביירות

בלבנון טוענים כי השיבושים בשדה התעופה הם חלק מהלחימה באזור ב-7 באוקטובר. לפי מקורות בלבנון, השיבוש האלקטרוני אינו מופעל במכוון נגד שדה התעופה אך הוא משפיע על הטיסות האזרחיות


10:03 ,20.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת לבנון טוענת כי נמל התעופה הבינלאומי של ביירות עומד בפני שיבושים אלקטרוניים קשים. בישיבת הממשלה שנערכה אתמול ביום שלישי, 19 במרץ, הציג שר העבודה והתחבורה הלבנוני, עלי חמיה, את סוגיית השיבושים בנמל התעופה הבינלאומי רפיק אל חרירי בבירה הלבנונית. חמייה צוטט כאומר: ״אזור המזרח התיכון ובכלל זה נמל התעופה הבינלאומי רפיק אל חרירי נתונים לשיבושים ולכן החלטנו להטיל על משרד החוץ להגיש תלונה כנגד ישראל״.

 

בלבנון טוענים כי השיבושים בשדה התעופה הם חלק מהלחימה באזור ב-7 באוקטובר. לפי מקורות בלבנון, השיבוש האלקטרוני אינו מופעל במכוון נגד שדה התעופה אך הוא משפיע על הטיסות האזרחיות.

 

לפי גורמים בלבנון, חמיה כבר העלה את הסוגייה באחרונה במהלך פגישה עם שגרירת האיחוד האירופי, סנדרה דה ואל, בשולי כנס שכותרתו ״התמיכה ברשויות התעופה בלבנון בתחומי הבטיחות והאבטחה״. השר הלבנוני הסתמך גם על דו״ח של הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) בו ציינה את השיבוש המתרחש באזור מזרח הים התיכון, דבר המהווה סכנה לכל חברות התחבורה האווירית, כולל חברות אירופיות.

 

בכל מקרה, לפי גורמים בלבנון, תנועת הטיסות בשדה התעופה של ביירות בשלב זה שגרתית.